خبر/

دو پاتک اصولی رئیسی و اردوغان به پوتین در تهران

1401/04/29 - 21:47 - کد خبر: 69093 نسخه چاپی

نصر: تصاویری که سایت ریاست جمهوری از ورود پوتین به محل ملاقات با رئیسی منتشر کرده حاکی از آن است که رئیسی برای استقبال از او به مقابل در ورودی و محل پیاده شدن پوتین از خودرو نیامده است و او با مشایعت یک کارمند به اتاق رئیسی رفته است.

به گزارش نصر، ولادیمیر پوتین که تا قبل از انزوای فعلی روسیه، در کاخ کرمیلین خدایی می کرد و حتی از تحقیر مهمانانش هم لذت می برد، در سفر به تهران، دو پاتک از دو رئیس جمهور دریافت کرد.
او که در سفر رئیس جمهور ایران به روسیه، حتی به استقبالش نیامده بود و یک بار هم رجب طیب اردوغان را پشت در اتاق ملاقات منتظر نگه داشته بود، با مقابله به مثل اصولی این دو رئیس جمهور در تهران مواجه شد.
تصاویری که سایت ریاست جمهوری از ورود پوتین به محل ملاقات با رئیسی منتشر کرده حاکی از آن است که رئیسی برای استقبال از او به مقابل در ورودی و محل پیاده شدن پوتین از خودرو نیامده است و او با مشایعت یک کارمند به اتاق رئیسی رفته است.
در اتفاقی دیگر، در حالی که قرار بود پوتین و اردوغان با یکدیگر ملاقات کنند، رئیس جمهور ترکیه یک دقیقه او را در همان حال ایستاده معطل می کند. در فیلم معلوم است که پوتین از این ماجرا به شدت کلافه است تا این که اردغان وارد می شود و با او دست می دهد.
پیشتر، مشابه چنین رفتاری را پوتین با اردوغان کرده بود و البته سابقه معطل نگه داشتن سران کشورها را نیز در کارنامه دیپلماتیک اش دارد.
بی گمان رفتار هر دو رئیس جمهور ایران و ترکیه، مصداق بارز عزتمندی و رفتار شایسته دیپلماتیک است. هم رئیسی کار بسیار درستی کرده و بی احترامی پوتین را بی پاسخ نگذاشته و هم کار اردوغان اصولی بود. وقت آن است که پوتین بداند که حرمت، جاده یک طرفه نیست.
انتهای پیام/
دو پاتک اصولی رئیسی و اردوغان به پوتین در تهران خبرگزاری عصرایران

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار