رئیس کل دادگستری استان اردبیل؛

کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان نیازمند ریشه‌یابی فرهنگی است

1398/08/28 - 09:43 - کد خبر: 6909 نسخه چاپی

نصر: رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه نیازمند ریشه‌یابی فرهنگی و افزایش اطلاعات حقوقی و قانونی مردم است.

به گزارش نصر به نقل از ایسنا، ناصرعتباتی قبل از ظهر دیروز در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل در جمع برخی از مسئولین استانی اظهار کرد: یکی از مسائلی که باعث دامن زدن به برخی از آسیب های اجتماعی در سطح جامعه می‌شود، پایین بودن سطح آگاهی مردم از مسائل حقوقی و قانونی است

رئیس کل دادگستری استان اردبیل افزود:‌ باید فرهنگ مراجعه به وکیل و مشاور در بین مردم تقویت شده و سطح آگاهی حقوقی و قانونی مردم افزایش یابد تا شاهد کاهش ورودی پرونده‌ها به مراجع قضایی باشیم.

به گفته وی جامعه ما امروز بیشتر از هرچیز نیازمند ترویج فرهنگ گذشت، مصالحه و ایثارگری است بطوریکه بسیاری از جرایم انجام شده در استان جرایم خرد بوده و نبودن صبر و گذشت باعث بالا رفتن آمار ورودی پرونده‌ها شده است.

عتباتی با بیان اینکه دستگاه‌هایی مانند آموزش پرورش به عنوان نهاد تاثیرگذار، باید از ابتدا به دنبال تقویت روحیه ایثار و گذشت در جامعه باشند، خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی لازم باید به صورت همه‌فهم محتوا در این حوزه را آماده کنیم تا جرائم کاهش یابد و رشد منفی افزایش جرائم را شاهد باشیم.

وی خاطرنشان کرد: نگاه جدی به پیشگیری از وقوع جرم از اولویت های  دادگستری استان و معاونت پیشگیری از جرائم است تا با بررسی مسائل در این حوزه اقدامات عملی و راهبردی برای کاهش جرائم به کار گرفته شود.

بنا به این گزارش، در ادامه علی رحیمی آذر از تشکیل ۴۱ پرونده مربوط به گندم در تعزیرات حکومتی استان اردبیل خبرداد وگفت: ۲۹ مورد از این پرونده‌ها مربوط به عدم اعلام موجودی انبار، ۱۰ مورد مربوط به عرضه خارج از شبکه و یک مورد نیز مربوط به احتکار بوده است.

رحیمی آذر اضافه کرد: امسال به علت پایین بودن قیمت اعلام شده توسط دولت برای خرید تضمینی و نیز تفاوت قیمت گندم با خارج از کشور احتمال قاچاق گندم گزارش شده بود که با کنترل مراجع رسیدگی کننده و مسئول در حمل و نقل، گندم تولیدی استان تحت نظارت و مدیریت خرید و فروش و مصرف قرار گرفت.

علی نوبخت مدیرکل اداره غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل نیز با اشاره به خرید تضمینی ۱۹۷ هزار و ۶۹۷ تن گندم در استان در سال جاری  از کاهش ۴۵ درصدی میزان گندم خریداری شده استان نسبت به سال گذشته خبر داد.

همچنین نوبخت اژدری معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل نیز متوسط تولید گندم در استان اردبیل طی سال زراعی منتهی به مهر ماه امسال در مزارع دیم را ۹۲۷ کیلوگرم اعلام کرد و گفت: متوسط این نرخ در سال‌های گذشته ۲.۵ تن بوده است.

وی به تولید ۵۱۰ هزار تن گندم در استان اردبیل در سال گذشته اشاره کرد و گفت: حدود ۲۰۰ هزار تن از این محصول توسط مباشران و حدود ۲۶ هزار تن نیز توسط سازمان جهاد کشاورزی به عنوان گندم بذری از تولید کنندگان استان خریداری شد و مابقی محصول نیز توسط خود مردم انبار شده که به تدریج در حال فروش در بازار است.

به گفته وی متوسط تولید گندم در مزارع آبی استان اردبیل در سال زراعی گذشته نیز نیز چهار هزار و ۳۵۵ کیلوگرم بود بطوریکه این میزان در سال‌های گذشته بیش از ۴.۵ تن بوده است.

انتهای پیام/

کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان نیازمند ریشه‌یابی فرهنگی است نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار