از محل هدفمندی یارانه‌ها انجام خواهد شد؛

تخصیص چهار هزار میلیارد تومان به طرح دارویار

1401/04/29 - 16:02 - کد خبر: 69058 نسخه چاپی

نصر: عوض پور گفت: دو هزار میلیارد تومان از محل هدفمندی یارانه‌ها امروز به سازمان‌های بیمه‌گر پرداخت می‌شود.

به گزارش نصر، رضا عوض پور، رئیس امور سلامت و رفاه اجتماعی سازمان برنامه و بودجه در گفت و گویی از پرداخت و تخصیص چهار هزار میلیارد تومان به طرح ملی دارویار خبر داد و گفت: برای آن که چرخه تامین دارو و تجهیزات پزشکی با اصلاح سیاست‌های ارزی و اجرای طرح دارویاری دچار مشکل نشود، تصمیم گرفتیم تا پیش پرداختی تخصیص دهیم. در این زمینه مطابق نظر وزارت بهداشت حدود چهار هزار میلیارد تومان از محل هدفمندی یارانه‌ها پیش بینی کرده‌ایم که دستور تخصیص آن صادر شده است.
رئیس امور سلامت و رفاه اجتماعی سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: امروز دو هزار میلیارد تومان از این رقم و اوایل هفته آینده دو هزار میلیارد تومان مابقی پرداخت می‌شود. سازمان‌های بیمه گر به نسبت سهم جمعیت تحت پوشش دریافتی خواهند داشت. این رقم علی الحساب پرداخت می‌شود و در ماه‌های آینده پرداختی طرح دارویار به سازمان‌های بیمه گر عملکردی و بر اساس سامانه تی تک خواهد بود.
طرح ملی دارویار از ٢٣ تیر آغاز شده است؛ این طرح به منظور اصلاح سیاست‌های ارزی دارو اجرایی شده و هدف آن منطقی شدن قیمت دارو، رسیدن یارانه دارو به دست مصرف کننده اصلی و افزایش پیدا نکردن پرداختی از جیب مردم است.
در این طرح ٣۶۶ قلم داروی ضروری یارانه سلامت می‌گیرند و ١١٩ قلم داروى بدون نسخه که پیش از این تحت پوشش بیمه نبوده اند، تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند.
انتهای پیام/
تخصیص چهار هزار میلیارد تومان به طرح دارویار باشگاه خبرنگاران جوان

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار