معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار استان خبر داد:

تدوین برنامه کاهش خطر حوادث و سوانح در آذربایجان شرقی

1401/04/29 - 14:18 - کد خبر: 69040 نسخه چاپی

نصر: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی از تدوین دو سند برنامه استانی کاهش خطر حوادث و سوانح و برنامه آمادگی و پاسخ به بحران استان تا اواخر شهریور خبر داد.

به گزارش نصر، رحمتی در سومین جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران آذربایجان شرقی از تدوین دو سند برنامه استانی کاهش خطر حوادث و سوانح و برنامه آمادگی و پاسخ به بحران استان تا اواخر شهریور خبر داد و گفت: اثربخشی اقدام های دستگاه‌های اجرایی در کاهش خطرات و پیشگیری از حوادث و نحوه هماهنگی بین سازمانی جهت آمادگی مطلوب و پاسخ موثر و به‌موقع در حوادث و بحران‌ها، براساس این سند‌ها ارزیابی خواهد شد.
طرح پژوهشی این برنامه‌ها، با توجه به وضعیت استان تهیه می شود و در آن، اطلاعات پایه استان، بررسی و شناسایی وضعیت موجود، تعیین و شناسایی مخاطرات، بررسی وضعیت آسیب‌پذیری براساس مخاطرات شناسایی شده، تجزیه و تحلیل علت‌های مختلف هر بخش، ارائه راهکار دستگاه‌ها، پیشنهاد نظام بودجه‌ریزی و نظام پایش و ارزشیابی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
 فرمانداران در سطح شهرستان به عنوان مدیر بحران باید هماهنگی و همکاری های لازم را با مجموعه مدیریت بحران استان در راستای تدوین این سند‌ها انجام داده و از دستگاه‌های مسئول استانی در این راستا کمک بگیرند.
وی با اشاره به شناسایی چندین واحد تجاری، درمانی و مسکونی ناایمن و ناپایدار در تبریز، از شهرداری خواست برای بررسی و رفع ایراد‌های این ساختمان‌ها اقدام کند تا از بروز آسیب‌ها و تبعات اجتماعی بعدی جلوگیری شود.
انتهای پیام/
تدوین برنامه کاهش خطر حوادث و سوانح در آذربایجان شرقی باشگاه خبرنگاران جوان

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار