سرپرست سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری:

اتمام خط یک مترو تبریز اولویت اصلی سالجاری شهرداری است

1401/04/29 - 13:58 - کد خبر: 69029 نسخه چاپی

نصر: سرپرست سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری تبریز با تاکید بر ضرورت تمرکز بر اتمام خط یک مترو تبریز گفت: با توجه به هدف‌گذاری‌های انجام گرفته تلاش می‌کنیم تا پایان سال تکلیف خط یک مترو تبریز که از اقدامات اساسی است مشخص شده و این خط به اتمام برسد.

به گزارش نصر، یعقوب وحید کیا در جلسه‌ی بررسی مشکلات و مسائل پروژه متروی تبریز که با حضور شهردار کلانشهر تبریز، برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به نواقصی که در خط یک داریم اتمام عملیات عمرانی در ایستگاه‌های ۱۳، ۱۴ و ۱۵ این خط طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته تا پایان سال نهایی می‌شود.
وی با اشاره به روحیه جهادی و تمرکز بر سرعت بخشی بر عملیات عمرانی در پروژه مترو تبریز گفت: در ساختار و شرایط جدید با انگیزه و کار جهادی امور را پیش می‌بریم.
وی از نصب روزشمار اتمام ایستگاه ۱۵ خط یک مترو تبریز طی هفته گذشته خبر داد و گفت: روزشمار اتمام این ایستگاه نصب شده است و تا پایان شهریور ماه این ایستگاه به اتمام می‌رسد و بر اساس زمان‌بندی‌های صورت گرفته دیگر ایستگاه‌های ناقص این خط نیز تا پاییز و زمستان به اتمام می‌رسد.
وحیدکیا ضمن تقدیر از حمایت‌های مجموعه شهرداری تبریز به منظور ادامه عملیات عمرانی در این پروژه بزرگ شهری گفت: متأسفانه در یک سال گذشته در بسیاری از بخش‌ها شاهد تعطیلی و یا نیمه تعطیلی امور بودیم و با حمایت‌های شهردار و سیستم مالی شهرداری بخشی از تعهدات مالی‌مان را به پیمانکاران خط یک پرداخت کردیم و امیدواریم طبق زمان‌بندی امور را پیش ببریم.
سرپرست سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز، از پیش‌بینی هزینه‌کرد بالغ بر ۲۰۰۰ میلیارد تومان به منظور ادامه عملیات عمرانی در خط دو مترو تبریز خبر داد و گفت: با هدف‌گذاری صورت گرفته امسال بالغ بر دو هزار میلیارد تومان به صورت نقدی و غیرنقدی در خط دو مترو تبریز هزینه می‌شود.
وی از فعالیت دو دستگاه تی بی ام در خط ۲ دو مترو تبریز خبر داد و گفت: در حال حاضر تی‌بی‌ام غربی منتظر تعیین تکلیف است و بخشی از قطعات این دستگاه باید تأمین شود که در این راستا برای تأمین وسایل اقدام شده است. 
وی ادامه داد: در این دستگاه‌ها روزانه شش الی هفت رینگ پیشروی باید داشته باشد که در حال حاضر سه تا چهار رینگ انجام می‌شود و هدف‌گذاری ما در راستای تأمین قطعات از داخل و سرعت‌بخشی بر عملیات است. 
سرپرست سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبری، با اشاره به بازبینی طرح خط دو مترو تبریز گفت: مطالعات طرح از بابت جانمایی و مکان یابی ایستگاه هفت همزمان به مشاور سازمان و مشاور خارج از سازمان سپرده شده است و مقرر شده است تا یک ماه آتی این موضوع نیز نهایی شود و امیدواریم بتوانیم تا پایان ماه ادامه فعالیت تی‌بی‌ام بخصوص در قسمت غرب ادامه داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: در خصوص تأمین منابع مالی خط دو به نظر می‌رسد مشکل خاصی نداریم و با توجه به اوراقی که از سال‌های قبل خریداری شده است و اوراق سال ۱۴۰۰ در حال تأمین است و امور با هماهنگی سازمان و ستاد شهرداری در حال انجام است و تبریز در مقایسه با سایر شهرها در این خصوص پیشتاز است و جا دارد از همکاران‌مان در این بخش تقدیر و تشکر کنم.
وحید کیا ادامه داد: با توجه به هماهنگی‌ها تلاش می‌کنیم در سیستم جدید هم سرعت کار بالاتر رفته و هم با توجه به بازبینی‌ها با صرفه‌جویی‌های مالی و سرعت بیشتر در هر دو خط اهداف و برنامه‌های خود را پیش ببریم.
وی ضمن تقدیر از همکاری‌های شهرداران مناطق تبریز گفت: جا دارد تقدیر کنیم از شهرداران محترم مناطق که به تعهدات خود عمل کرده‌اند بخصوص منطقه یک، دو، پنج، سه و دیگر مناطق که تملک نیز در این مناطق قابل توجه بوده است.
سرپرست سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز، از تشکیل ستاد تملک مختص پروژه مترو خبر داد و گفت: این ستاد با محوریت اداره کل املاک شهرداری تبریز و با دستور شهردار محترم مقرر شده است بعد از طی مراحل کاری تاپایان هفته‌ی جاری تشکیل شود.
به گزارش ایسنا، به نقل از امور ارتباطات سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز، وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با مدیریت جدید و با توجه به انگیزه و روحیه‌ای که تمامی همکاران سازمان دارند بتوانیم انتظارات و توقعات به حق همشهریان را که عملاً به حق است که پروژه فرسایشی بوده و در برخی از موارد به اهداف مورد نظر دست نیافته است به نتیجه مورد نظر برسانیم و با تأمین نقدینگی مورد نیاز خط یک، حلاوت و شیرینی استفاده از مترو را برای همشهریان به ارمغان بیاوریم.
انتهای پیام/
 اتمام خط یک مترو تبریز اولویت اصلی سالجاری شهرداری است خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار