رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات و شهر هوشمند شورای اسلامی تبریز مطرح کرد:

بررسی الزامات زیرساخت های هوشمندسازی مدیریت شهری

1401/04/29 - 12:01 - کد خبر: 68991 نسخه چاپی

نصر: در پی تشکیل کمیسیون فناوری اطلاعات و شهر هوشمند شورای اسلامی تبریز، جلسات این کمیسیون به صورت منظم با حضور کارشناسان و اعضای این کمیسیون برگزار می شود و در این جلسه نظر کارشناسان در خصوص جانمایی کارخانه نوآوری تبریز، الزامات سخت افزاری و نرم افزاری راه اندازی پارک هوشمند، ابعاد مختلف اجرای فیبرنوری و... بررسی شد. 

به گزارش نصر، حجت الاسلام زعفرانچی‌لر رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات و شهر هوشمند شورای اسلامی تبریز، کمیسیون را محفلی برای نگاه کارشناسانه به طرح‌ها ببیان کرد و گفت: باید طرح‌ها به هیئت کارشناسی ارجاع داده شود تا از نگاه تخصصی بررسی شوند. 
وی با بررسی نظری کارشناسان در خصوص انتخاب محل ایجاد کارخانه نوآوری، گفت: پیشنهادم این است که گزارش کارشناسان در خصوص کارخانه نوآوری را به صورت مکتوب دریافت و به شهردار نیز ارائه دهیم چون بحث چند طرفه است و باید سیاست گذار و مجری در راستای این امر تعامل داشته باشند تا اقدامات به سرانجام مطلوب رسد. 
رییس کمیسیون فناوری اطلاعات و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه در ذهن طرحی برای شهر هوشمند که نمونه آن توسط شورای شهر مادرید اسپانیا کار شده است دارد که می توان ورژن اقتصادی و تجاری آن را در تبریز کار کرد، افزود: اگر یک مقدار داده های تبریز تکمیل شود میتوان قدم هایی در مسیر شهر هوشمند گذاشت تا شاهد اقدامات چشمگیری خواهیم شویم. 
وی افزود: بحث اینترنت و شناسایی آی پی ها و  تجهیزات ایجاد یک  پارک هوشمند نیز یکی دیگر از مباحثی به شمار می رود که نیاز است در طرح شهر هوشمند در نظر گرفته شود. 
زعفرانچی لر، ادامه داد: بحث کودکان نیز از جمله مهم ترین موضوعات بوده که باید برای آن تدابیری اندیشیده شود، در برخی از کشورها به هنگام ورود فرزند به پارک دستبندی می دهند که موقع دوری فرزند از والدین این دستبند اخطار می دهد، ما هم می توانیم چنین اقداماتی را در پارک های هوشمند اجرایی کنیم. 
در ادامه، شهرام دبیری، دبیر کمیسیون فناوری اطلاعات و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تبریز هم در این خصوص بیان کرد: به نظرم ما می توانیم در این راستا به صورت آزمایشی چند نمونه را اجرایی کنیم که در شهرهای دیگر هم اجرا شده است. 
شهرام دبیری، دبیر کمیسیون فناوری اطلاعات و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این جلسه اظهار کرد: اقداماتی که در ارتباط با فیبر نوری در حال حاضر صورت می گیرد بهترین صورت ممکن است. 
دبیر کمیسیون فناوری اطلاعات و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تبریز ادامه داد: فقط شرکت های اف سی پی مجوز فعالیت در این حوزه را دارند که ما از ظرفیت خود شرکت ها استفاده می کنیم. 
دبیری در ادامه سخنان خود یادآور شد: بهتر است مزیت‌های طرح و جزئیات در گزارش مکتوب لحاظ شود تا ما دلایل توجهی برای شهردار داشته باشیم. 
روح الله دهقان نژاد، نائب رییس کمیسیون فناوری اطلاعات و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تبریز هم در این جلسه بیان کرد: گزارش طرح کارخانه نوآوری پس از ارائه به شهردار در صحن علنی شورای شهر هم بررسی و دفاعیات لازم از آن صورت خواهد گرفت. 
محمدرضا کاظمی، مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تبریز هم در جلسه کمیسیون فناوری اطلاعات و شهر هوشمند با ارائه گزارشی از آخرین عملکردهای صورت گرفته در این مجموعه بیان کرد: در ارتباط با فیبر نوری یک سری اقداماتی صورت گرفته که طی روزهای آتی اطلاع رسانی خواهد شد. 
وی با  تاکید بر درآمد پایدار از طریق حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات بیان کرد: همکاری با ایده پردازان و شرکت های دانش بنیان فعال در حوزه مدیریت شهری یکی از الزامات مهم به شمار می رود. 
مقرر شد طرح ایجاد پارک هوشمند در کمیته کارشناسی کمیسیون فناوری اطلاعات و شهر هوشمند تکمیل و سپس به منظور بررسی و تصویب به کمیسیون ارجاع داده شود.
انتهای پیام/
بررسی الزامات زیرساخت های هوشمندسازی مدیریت شهری گلناز پورنامی

ثبت نظر

نمایش 2 نظر

پاسخ   جعفرزاده   سال پیش  

سلام، کارشناسان کمسیون فناوری چه کسانی هستن؟

پاسخ   علی نژاد   سال پیش  

اسامی کارشناسان کجا منتشر شده ؟چطور میتونیم اسامی رو ببینیم؟
پژوهشیار