دبیر ستاد حقوق بشر:

دانمارک کودک ایرانی را به خانواده‌اش بازگرداند

1401/04/29 - 09:21 - کد خبر: 68966 نسخه چاپی

نصر: دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران، از جدا کردن یک فرزند ایرانی از والدینش از سوی دولت دانمارک، علیرغم مخالفت پدر و مادرش، انتقاد کرد و گفت: دانمارک هرچه سریع‌تر این کودک ایرانی را به خانواده‌اش بازگرداند.

به گزارش نصر، کاظم غریب آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر، با اشاره به تصمیم ناعادلانه دولت دانمارک در واگذاری داریوش حیدری، کودک ایرانی به یک خانواده دانمارکی، وارد کردن اتهام واهی کودک‌ربایی به والدین داریوش از سوی دادگاه دانمارکی و بازگرداندن آنان به ایران و جداکردن این کودک دارای اختلال طیف اوتیسم از خانواده اش، اقدامات دانمارک را نقض آشکار تعهدات این کشور در حوزه حقوق بشر بویژه حقوق کودک توصیف کرد.
غریب آبادی با قدردانی از تلاش ها و اقدامات وزارت امور خارجه کشورمان در سطوح مختلف برای حل معضل این خانواده و الحاق فرزند به والدینش، از عدم همکاری دولت دانمارک به بهانه این که هرگونه تصمیمی در مورد این کودک ایرانی صرفا از سوی دادگاه اتخاذ می‌گردد، انتقاد کرد.
معاون امور بین الملل قوه قضائیه، ادامه داد: سئوال اصلی این است حال که والدین این کودک در ایران به سر می‌برند و دیگر در دانمارک حضور ندارند، چرا دولت دانمارک از انجام تعهدات خود برای الحاق این کودک بیمار به والدین خود طفره می رود؟! اصولا گرفتار نمودن والدین این کودک در مسیر دادگاه های دانمارک (ولو با اعطای ویزا برای حضور و پیگیری حقوقی-قضایی موضوع در دانمارک)، اقدام صحیحی نیست و مغایر با تعهدات حقوق بشر دانمارک است.
انتهای پیام/
دانمارک کودک ایرانی را به خانواده‌اش بازگرداند خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار