خبر/

قهرمانی که به تابلو پشت کرد

1401/04/29 - 09:16 - کد خبر: 68965 نسخه چاپی

نصر: قهرمانی ساده به دست نمی‌آید. باید جان کند، زخمی شد، عرق ریخت و روزها و سال‌ها برای رسیدن به یک هدف تلاش کرد.

به گزارش نصر، هانیه رستمیان بی شک یکی از همین قهرمانانی است که سال‌های جوانی خود را به بای ایستادن در بشت سکوی تیراندازی صرف کرده و با اعتماد به خود توانسته حتی تا المپیک بیش رود.
این قهرمان جهانی که از 12 سالگی در عرصه تیراندازی فعالیت می‌کند، تنها دو سال بعد از شروع تمرینات خود توانست نخستین مدال آسیایی را کسب کند و بس از دریافت مدال نقره مسابقات دانشجویان جهان در سال 2019، برچمدار کاروان ایران در المبیک توکیو 2020 باشد. رستمیان در مسابقات جهانی 2022 برزیل نیز مدال طلای جهان را بر گردن آویخت. 
این قهرمان عرصه تیراندازی در اسلحه تبانچه بادی المبیاد بانزدهم دانشجویان کشور در تبریز نیز حضور یافت و بازی بسیار شگرفی را از خود به نمایش گذاشت. 
هانیه رستمیان از طرف دانشگاه الزهرا (س) در این رقابت‌ها شرکت کرده بود و با شلیک هر گلوله از اسلحه، تفاوت خود را به نمایش گذاشت.
رستمیان بیش از آغاز بازی با لباس بازی و آماده رقابت، اسلحه را به دست گرفته و در گوشه‌ای از سالن تمرین می‌کرد. این بازیکن مطرح بس از تمرکز بر روی اسلحه ، وسایل خود را جمع کرد و با آرامش بسیار بالا و بدون هیچگونه استرسی وارد سالن بازی شد.  
معمولا بس از اعلام استارت مسابقه از سوی سرداور، تیراندازان با اندکی فاصله شروع به شلیک می‌کنند اما وقتی که ورزشکاران هم راند رستمیان ۵ گلوله شلیک کرده و هر یک امتیازات مختلفی می‌گرفتند، رستمیان به آرامی شروع به شلیک کرد و در همان ابتدا مرکز هدف را نشانه گرفت و با دریافت امتیاز ۱۰، ورزشکارانی را که پای جدول نتایج منتظر بودند را متعجب کرد. 
تقریبا تمامی گلوله‌های رستمیان به مرکز هدف و امتیاز ۱۰ برخورد می‌کرد و تعداد اندکی از تیرها امتیاز ۹ را نشانه گرفت. چنین امتیاز آوری برای تیراندازان جوان یک رویا است.
این تیرانداز ماهر بدون هیچ استرسی و در آرامش کامل پشت سکوی پرتاب قرار گرفت و آنقدر به خود اعتماد داشت که حتی مانیتور اعلان امتیازات مقابل خود را چرخاند و تا اتمام مسابقه نیز به امتیاز خود نگاه نکرد. بدین ترتیب بود که با اقتدار توانست رتبه نخست رشته تپانچه بادی را به دست آورد.
انتهای پیام/
قهرمانی که به تابلو پشت کرد نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار