رئیس انجمن داروسازان آذربایجان شرقی:

پرداختی بیماران برای داروهای نسخه دار افزایشی نخواهد داشت

1401/04/28 - 18:15 - کد خبر: 68945 نسخه چاپی

نصر: رئیس انجمن داروسازان آذربایجان شرقی گفت: اجرای طرح دارویار باید پیش از این آغاز می‌شد و اینکه تفاوتی در پرداختی مردم ایجاد نمی‌شود، بسیار عالی است.

به گزارش نصر، دکتر "حجت‌الله یزدان شناس" در نشست خبری اظهار کرد: ۹۷ درصد داروهای مصرفی کشور در داخل تولید می‌شوند و باتوجه به اینکه از یارانه استفاده می‌شد، شرکت‌ها چندان تمایلی به تولید دارو نداشته باشند اما خوشبختانه با انجام طرح دارویار تمامی این مشکلات برطرف می‌شود که امیدواریم با کمک بیمه‌ها نهایت خدمتگزاری را به مردم داشته باشیم.
وی اذعان کرد: نکته مهم این است که اگر بیمار به صورت الکترونیکی نسخه داشته باشد، تحت پوشش قرار می‌گیرد و در غیر اینصورت پوششی نخواهد بود.

بازدید از 200 داروخانه در طرح ملی دارویار
مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی نیز اضافه کرد:  در حال حاضر بیمه نشده‌ای در سطح استان نداریم وهم اکنون بیش از 800هزار نفربیمه شده سلامت همگانی داریم وبا اجرای این طرح  تا پایان مهر ماه بیمه سلامت همگانی برای افرادی که اقدام نکرده و تعداد آنها بیش از 410 هزار نفر بوده، اعتبار دارد و اگر فرد دفترچه نداشته باشد تا سه ماه می‌تواند به صورت رایگان تحت پوشش بیمه قرار گیرد.
"وحید مجیدی" ادامه داد:  سه دهک اول جامعه که ۵.۵ میلیون نفر بودند، تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند و ۲۰۰ هزار نفر در استان به صورت رایگان و اتوماتیک وار دفترچه آنها تمدید شده است و در طی دو سال گذشته نیز نسخ کاغذی حذف شد و اکنون هیچگونه نسخه‌ای دریافت نشده و با کد ملی انجام می‌شود.
وی گفت: بیمه سلامت هیچ بدهی از بابت مطالبات سرپایی به داروخانه‌ها، پزشکان، مطب‌ها و بیمارستان‌ها ندارد و تمامی بدهی‌ها پرداخت شده است.
وی عنوان کرد: از ۲۰۰ داروخانه در سطح استان بازدید کرده‌ایم و آموزش‌های لازم هم داده شده است و امیدواریم با حمایت دولت، دانشگاه علوم پزشکی و داروخانه‌ها مشکل خاصی نداشته باشیم.
مجیدی اظهار کرد: افراد با شماره‌گیری #۱۶۶۶* می‌توانند از سوابق بیمه‌ای خود مطلع شوند و یا با مراجعه به دفاتر پیشخوان و سایت بیمه سلامت ایرانیان نسبت به ثبت‌نام بیمه‌ای به صورت رایگان اقدام کنند همچنین شماره 1666 شبانه‌روز در خدمت شهروندان عزیز است که هرگونه سوالی داشته باشند، آماده پاسخگویی هستیم.
مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی آذربایجان شرقی نیز طی سخنانی اظهار کرد:  طرح دارویار یک طرح ملی است وبرای مردم بار مالی نخواهد داشت واین طرح به نفع مردم است.
دکتر سید حسن سیدی افزود: سازمان بیمه تامین اجتماعی با ۷۲۰ داروخانه طرف قرارداد دارد و تمامی مطالبات را تا آخر اردیبهشت ماه تسویه کردیم و در این طرح داروهای خارج از بیمه عملکرد بهتری خواهند داشت و به دلیل اینکه دولت از این طرح حمایت کرده، بسیار مثمر ثمر خواهد بود.
انتهای پیام/
پرداختی بیماران برای داروهای نسخه دار افزایشی نخواهد داشت سحر مغفرت

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار