رئیس پلیس فتا استان اردبیل؛

پزشک قلابی اینستاگرامی در اردبیل دستگیر شد

1401/04/28 - 16:23 - کد خبر: 68929 نسخه چاپی

نصر: رئیس پلیس فتا استان اردبیل از شناسایی و دستگیری فردی که در شبکه اجتماعی اینستاگرام در قالب کلینیک پزشکی اقدام به تبلیغ و تجویز داروهای لاغری می‌کرد، خبرداد.

به گزارش نصر، سرهنگ علی قهرمان روز سه‌شنبه گفت: در پی مراجعه و ادعای شاکی مبنی بر اینکه در یکی از صفحات اینستاگرام، جذب تبلیغات لاغری شده و پس از ارتباط‌گیری، ادمین اعلام کرده که به دلیل بیماری کرونا کلینیک‌ تعطیل و بیماران را از را دور درمان می‌کند، به وی اعتماد کرده و پس از سفارش دارو و واریز وجه دیگر پاسخی دریافت نکرده است، که به دلیل حساسیت موضوع بلافاصله پرونده‌ای تشکیل و جهت رسیدگی در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.
وی افزود: ماموران پلیس فتا پس از بررسی‌های اولیه و جمع‌بندی سرنخ‌های موجود و با انجام اقدامات فنی و پلیسی گرداننده و شگرد و نحوه کلاهبرداری متهم این صفحه را شناسایی و وی را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.
او اظهار کرد: متهم دستگیر شده در تحقیقات اولیه ضمن اقرار به جرم خود اعتراف کرد که به بهانه شیوع بیماری کرونا و بسته بودن کلینیک به مشتریان اعلام می‌کرد ، که ویزیت به صورت غیرحضوری بوده و از اشخاصی که اصرار به مشاوره حضوری داشتند درخواست مبالغ چند میلیونی می‌کرده و با تبلیغ پک‌های خاص درمانی مبالغ دیگری نیز از این طریق درخواست نموده و پس از کلاهبرداری دیگر پاسخگوی آنها نمی‌شد.
رئیس پلیس فتا استان اردبیل بیان کرد: متهم پس از بازجویی و تجمیع اطلاعات به دست آمده و تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی و رسیدگی تحویل سیستم قضایی شد.
سرهنگ قهرمان طالع اضافه کرد: هموطنان ضمن توجه به تبلیغات غیرقانونی و فریبنده داروهای لاغری، چاقی و غیره در پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی خارجی باید بدانند که هیچ دارویی در کشور اجازه تبلیغ در فضای مجازی را ندارد، لذا برای حفظ سلامتی خود و جلوگیری از هرگونه صدمات مالی و جانی برای انجام مشاوره و درمان فقط از طریق پزشکان مجرب اقدام نمایند.
وی ادامه داد: اعتماد به دیگران در فضای مجازی یک امر غیر منطقی است چرا که شخصیت‌ افراد در فضای فیزیکی و مجازی ممکن است به طور کلی متضاد باشد.
وی گفت: مردم می‌توانند جرایم سایبری از جمله کلاهبرداری‌های اینترنتی، مزاحمت های آنلاین در شبکه‌های مجازی، حملات سایبری، سرقت‌های اینترنتی از حساب‌های بانکی و فعالیت تارنماهای مجرمانه در فضای مجازی را از طریق سامانه آنلاین و شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز امداد و فوریت‌های سایبری پلیس فتا اطلاع دهند.
به گفته وی،  لازمه در امان ماندن در محیط اینترنت عدم اعتماد به فعالان این فضا و در مقابل افزایش هوشیاری، آگاهی و سواد سایبری و همچنین کنترل فرزندان در محیط سایبری است و خانواده‌ها می‌توانند از ظرفیت، مطالب و آموزش‌های سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir استفاده کرده و برای دریافت هرگونه مشاوره با کارشناسان این پلیس ارتباط برقرار کنند.
او با اشاره به اینکه کارآگاهان پلیس فتا با حداکثر توان، تخصص و تعهد از امنیت کاربران فضای مجازی پاسداری می‌کنند، افزود: پلیس فتای استان اردبیل با آدرس ایمیلی Ardebil_fata@police.ir، آدرس اینترنتی @cyberpolice و وب سایت به آدرس cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی با محوریت مبارزه با جرایم سایبری و توسعه امنیت فضای مجازی است.
رئیس پلیس فتا استان اردبیل اضافه کرد: شماره تلفن‌های ۲۱۸۲۵۷۶۵، ۲۱۸۲۵۷۶۶، ۲۱۸۲۵۷۶۸ و ۲۱۸۲۵۷۴۵ از دیگر راه‌های ارتباطی با پلیس فتا استان اردبیل است.
انتهای پیام/
پزشک قلابی اینستاگرامی در اردبیل دستگیر شد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار