معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی فقیه در سپاه:

بررسی تطبیق آیین‌نامه‌های سپاه با قرآن

1401/04/28 - 13:51 - کد خبر: 68898 نسخه چاپی

نصر: سردار محبی گفت: قرارگاه قرآنی نور در سپاه مصوبه‌ای مبنی بر وجود سپاه قرآنی دارد؛ بدین معنی که همه اقدامات، دستورالعمل‌ها، ابلاغیه‌ها و آیین‌نامه‌های سپاه باید مبتنی بر قرآن باشد.

به گزارش نصر، سردار «حسین محبی» معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی، ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، در خصوص تلاش‌های این معاونت برای خارج شدن قرآن از مهجوریت، اظهار داشت: مهجوریت قرآن مراتبی دارد؛ اولین مرتبه آن این است که کسی به سراغ قرآن نرود و آن را نخواند و بهره‌برداری ظاهری هم نداشته باشد و دومین مهجوریت، خواندن قرآن بدون عمل به آن است.
وی با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در روی آوری مردم به قرآن تا حدی توانستیم از مهجوریت کامل قرآن خارج شویم، گفت: سپاه تمام حرکاتش در عرصه‌های دفاع مقدس، سازندگی، اجتماعی و فرهنگی مبتنی بر قرآن بوده است؛ البته با وجود این، باید گفت که عمل به قرآن صد درصد نبوده، ولی مهجوریت کامل قرآن را تا حدود زیادی رفع کردیم.
سردار محبی با اشاره به راه‌اندازی قرارگاه قرآنی نور در سپاه، افزود: تلاش داریم تا به واسطه راه‌اندازی قرارگاه قرآنی نور در سپاه، تمام ارکان زندگی کارکنان و ابعاد سازمانی را قرآنی کنیم؛ لذا یکی از مصوبات این قرارگاه این است که ما سپاه قرآنی داشته باشیم؛ یعنی تمام اقدامات، دستورالعمل‌ها، ابلاغیه‌ها و آیین‌نامه‌ها مبتنی بر قرآن باشد.
وی توضیح داد: نماینده ولی فقیه در سپاه به همین دلیل چهار گروه را راه‌اندازی کردند که این گروه‌ها تمام نظامات و دستورالعمل‌ها را بر اساس آیات قرآن معنوی‌سازی می‌کنند؛ بر این اساس، یکی از حوزه‌های فعالیتی ما این است که تمام آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌های معاونت فرهنگی، اجتماعی، سازمان فرهنگی خانواده و روابط عمومی را برای تحقق معنوی‌سازی، بررسی کنیم.
معاون فرهنگی سپاه عنوان کرد: تاکنون چندین مورد از نظامات اداری مورد اشاره بررسی و در راستای معنوی‌سازی اصلاح شده است که البته این روند همچنان ادامه دارد.
انتهای پیام/
بررسی تطبیق آیین‌نامه‌های سپاه با قرآن نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار