لیگ ملت‌های والیبال؛

طلوع‌کیان: قدرت ایران را به همه ثابت کردیم

1401/04/28 - 13:01 - کد خبر: 68883 نسخه چاپی

نصر: مربی تیم ملی والیبال با بیان این‌که سختی‌ها را با هدف بالا بردن پرچم کشورمان تحمل می‌کنیم، گفت: قدرت والیبال ایران را که خیلی‌ها به آن اعتقاد نداشتند، ثابت کردیم و حالا همه به تیم ایران احترام می‌گذارند.

به گزارش نصر، علیرضا طلوع‌کیان درباره شرایط تیم ملی والیبال ایران در مرحله نهایی لیگ ملت‌های ۲۰۲۲، اظهار داشت: سفر سخت و طولانی داشتیم. برای این دوره از مسابقات برنامه طولانی در نظر گرفته بودیم. حدود ۵۰ روز است که خارج از کشور حضور داریم. به هر حال ایرانی‌ها احساساتی و با عواطف بالا هستند. دوری از خانواده و وطن سخت است، مخصوصا که تیم ایران بازیکنان ۲۰و۲۱ ساله در ترکیب تیم خود دارد. تمام این سختی‌ها، رنج‌ها و دوری‌ها فقط یک هدف دارد و آن هم بالا بردن پرچم کشورمان است.
وی ادامه داد: در مرحله نهایی لیگ ملت‌ها هشت تیم برتر دنیا حضور دارند. امسال شیوه برگزاری این رقابت‌ها هم تغییر کرده است. ۱۶ تیم که هر تیم ۱۲ بازی انجام داد و طبق قرعه هر تیمی با سه تیم در مرحله مقدماتی بازی نکرده است. شرایط خیلی سختی بود؛ اما از هفته اول بردهای خود را آغاز کردیم. ۲ برد و ۲ باخت در هفته اول و دوم کسب کردیم. در هفته سوم کارمان خیلی بهتر شد و در مجموع روند رو به رشدی داشتیم. این روند موجب شد تا تیمی که تجربه کمی داشت به فینال راه پیدا کند. چند بازیکن ایران برای نخستین بار در لیگ ملت‌ها حاضر شدند و توانستند شرایط این مسابقات، شرایط سالن مسابقات و بازیکنان بزرگ دنیا را از نزدیک ببینند.
مربی تیم ملی والیبال ایران خاطرنشان کرد: سال‌ها وقتی خودمان به عنوان مربی و کارشناس صحبت می‌کردیم، می‌گفتیم که لیگ ملت‌ها محلی برای تجربه اندوزی و یادگیری والیبال است. در حال حاضر فدراسیون جهانی والیبال مسابقات زیر ۲۳ سال را حذف کرده و به همین دلیل بین رده جوانان و بزرگسالان مسابقات برگزار نمی‌شود البته قاره اروپا امسال هم مسابقات زیر ۲۳ سال برگزار کرد و قاره آسیا این مسابقات را ندارد.
وی اضافه کرد: اروپایی‌ها احساس نیاز کردند و این خلا برای ایران هم باید برطرف شود. طبق تصمیمی که مسئولان فدراسیون و کمیته فنی گرفتند تلاش کردیم این خلا را با حضور در لیگ ملت‌ها پر کنیم. با همین جوانانِ کم تجربه تا الان عنوان هفتم لیگ ملت‌ها را کسب کردیم. اتفاق بسیار مهمی است، چون هفته به هفته تیم‌ها خودشان را تقویت کردند؛ اما ایران در هفته سوم تازه بازیکنانی را به جمع خود اضافه کرد که نخستین تجربه حضور در تیم بزرگسالان و لیگ ملت‌ها را پشت‌سر می‌گذارند.
طلوع کیان یادآور شد: نیاز بود که آنها حضور داشته باشند تا ببینند و یاد بگیرند. آنها باید جو سالن لهستان و عملکرد بازیکنان بزرگ دنیا را از نزدیک می‌دیدند. اگر هدف‌مان المپیک بعدی است، تمام این موارد باید تجربه شود. در بهترین زمان یعنی بعد از المپیک تیم ایران در کادر فنی و بازیکنان دستخوش تغییرات شد.
مربی تیم ملی والیبال ایران ادامه داد: همه به بازیکنان بزرگ اعتقاد دارند؛ اما همان بازیکنان بزرگ که به عنوان مثال در تیم ملی صربستان حضور داشتند با نتیجه ۳ بر صفر مغلوب ایران شدند. این اتفاق بسیار خوبی است که جوانان انگیزه و نیروی جوانی دارند و بزرگان هم تجربه دارند؛ گاهی تجربه پیروز می‌شود و گاهی هم جوانی بر تجربه پیروز می‌شود. از قبل هم می‌دانستیم که شاید ایتالیا میزبانی خیلی خوبی نداشته باشد و این حاصل تجربه کادر فنی بود. تمام موارد را می‌دانستیم و به همین دلیل بهانه نمی‌آوریم و موردی نداریم. می‌دانیم که در ایتالیا شرایط هتل و تغذیه چندان مساعد نیست. با این شرایط تمام تمرکز تیم روی بازی با لهستان است.
وی با بیان این‌که تیم ایران در هفته سوم مرحله مقدماتی لهستان را در خانه خودش شکست داد، عنوان کرد: آنها فهرست نفرات خود را هم اعلام کردند و یک تغییر در ترکیب در مرحله نهایی دارند. لوماچ پاسور لهستانی‌ها به این تیم اضافه شده است و شناخت کافی از این بازیکن داریم. در هفته سوم هم سه پشت خط در ترکیب خود داشتند که تیم ایران برای آن‌ها هم برنامه داشت.
طلوع کیان خاطرنشان کرد: انشالله بازیکنان خودشان باشند و با انگیزه بالایی که دارند، اتفاق خوبی رقم خواهند زد. چند جلسه این تیم را آنالیز خواهیم کرد، ضمن اینکه بازیکنان هم شناخت خوبی از لهستان دارند. میلاد عبادی‌پور چند سال در لهستان بوده و مربی بدنسازمان هم لهستانی است. خوریانی به دلیل حجم بالای کار نتوانست در تمرین حضور پیدا کند و از علی اکبری آنالیزور خوب کشورمان هم از تهران کمک گرفتیم تا اطلاعات کامل‌تری داشته باشیم. گروهی هستیم که در راس آن عطایی به عنوان سرمربی و تصمیم گیرنده حضور دارد. همه در حال زحمت کشیدن هستند تا بازیکنان با خوراک کامل وارد مسابقه شوند.
وی افزود: شرایط فینال کمی متفاوت است. چند تغییر در قوانین مسابقات ایجاد شده است که یکی از آن‌ها مربوط به تایم اوت‌ها است. تمام قوانین بررسی شده است. بازی خودمان هم آنالیز خواهد شد تا اتفاقات خوبی رقم بخورد. بازیکنان انگیزه کافی دارند و تمام سختی‌ها را تحمل می‌کنند تا انشالله بتوانند بهترین عملکرد را داشته باشند. باید تجربه کسب کنیم و برنامه داریم برای سال‌های آینده والیبال و فکر می‌کنم به همه ثابت شد همین تیمی که خیلی‌ها به آن اعتقاد نداشتند، در رده هفتم دنیا قرار دارد. این موضوع اصلاً شوخی نیست و نشان دهنده قدرت والیبال ایران در دنیا است.
مربی تیم ملی والیبال کشورمان اظهار داشت: مردم همیشه از ما حمایت کرده‌اند و مورد خاصی وجود ندارد. تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا بهترین نتیجه کسب شود. در شرایط کنونی تمام تیم‌های دنیا به ایران احترام می‌گذارند و برای بازیکنان جوان ایران احترام خاصی قائل هستند. خیلی از مربیان خوب دنیا برای باشگاه‌های خود به دنبال بازیکنان ایرانی هستند. پیشنهادهایی می‌شود و بازیکنان هم آنها را بررسی می‌کنند که این موضوع بسیار خوب است.
وی گفت: امیدوارم بتوانیم با حمایت‌های فدراسیون والیبال از کادر فنی و بازیکنان، بهترین بهره‌برداری را داشته باشیم. نگاه ما به آینده است. در المپیک قبلی هیچکس فکر نمی‌کرد که فرانسه قهرمان شود و معتقدم که ایرانی‌ها هم می‌توانند از این کارها رقم بزنند. هیچکس فکر نمی‌کرد آمریکا را شکست دهیم و در کشور لهستان بر تیم ملی این کشور غلبه کنیم، اما این کار را کردیم. باید کاری کنیم که در المپیک هم سری در سرها دربیاوریم. انشالله اتفاقات خوبی برای والیبال کشورمان بیافتد.
انتهای پیام/
طلوع‌کیان: قدرت ایران را به همه ثابت کردیم خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار