امیرعبداللهیان:

تلاش کردیم از مسیر سیاسی نگرانی امنیتی ترکیه در سوریه برطرف شود

1401/04/27 - 18:38 - کد خبر: 68826 نسخه چاپی

نصر: وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: بازگشت آوارگان سوری به منازل و شهرهای خودشان، کمک به صلح و ثبات و امنیت در سوریه از جمله موضوعاتی است که در دستورکار این نشست سه جانبه قرار دارد.

به گزارش نصر، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در آستانه برگزاری نشست سران فرمت آستانه در تهران که قرار است فردا (سه‌شنبه) با حضور روسای جمهور ترکیه و روسیه و به میزبانی آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی برگزار شود، گفت: نشست در شرایطی برگزار می‌شود که هدف مهم فرمت آستانه که کاهش تنش در مناطق درگیری در سوریه بود را بتوانیم تثبیت کنیم.
وی افزود: در جریان سفری که اخیرا به آنکارا و دمشق داشتم حامل پیام رئیس جمهور بودم که بتوانیم بحرانی که اکنون در حوزه امنیتی بین ترکیه و سوریه به وجود آمده را مدیریت کنیم. طرف ترک از احتمال وقوع عملیات نظامی تا عمق ۳۰ کیلومتری مرز سوریه صحبت می‌کند و ما تلاش کردیم از مسیر سیاسی این بحران و نگرانی امنیتی ترکیه برطرف شود.
امیرعبداللهیان گفت: طبعا در این شرایط حساس یکی از موضوعات در دستورکار این است که به جای توسل به جنگ و آوارگی بیشتر موج جدیدی از مردم سوریه بتوانیم از مسیر سیاسی به حل و فصل این موضوع هم کمک کنیم.
وزیر خارجه بیان کرد: بازگشت آوارگان سوری به منازل و شهرهای خودشان، کمک به صلح و ثبات و امنیت در سوریه از جمله موضوعاتی است که در دستورکار این نشست سه جانبه قرار دارد.
انتهای پیام/
 تلاش کردیم از مسیر سیاسی نگرانی امنیتی ترکیه در سوریه برطرف شود خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار