دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر در آذربایجان شرقی:

واقعه غدیر خم، مسئله تاریخی نیست

1401/04/27 - 13:01 - کد خبر: 68803 نسخه چاپی

نصر: دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر در آذربایجان شرقی گفت: واقعه‌ی غدیر از مهمترین رخدادهای امت اسلام است که پیامبر اسلام (ص) نیاز حکومتی بشر را تا روز قیامت مشخص کرده است؛ بنابراین غدیر خم، مسئله روز بوده و مسئله تاریخی نیست.

به گزارش نصر، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن کاملی‌فر در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص اهمیت واقعه غدیر خم اظهار کرد: عید غدیر و موضوع امامت و ولایت از جمله موضوعاتی است که قرآن و اهل بیت(س) به آن تاکید بسیاری کرده‌اند یعنی هیچ موضوعی نیست که در قرآن به این اندازه به آن تاکید شده باشد و به قدری این مسئله مهم است که خداوند پیامبر(ص) را تهدید می‌کند، اگر این مسئله را بیان نکنی، یعنی به وظایف خود عمل نکرده‌ای یا در آیه‌ای دیگر اکمال و تکمیل زحمات پیامبر(ص) را در روز عید غدیر می‌داند؛ لذا هیچ موضوع و مناسبت مهی به اهمیت غدیر نیست. 
وی ادامه داد: غدیر از با فضیلت‌ترین و مهمترین اعیاد است و خداوند نیز این موضوع را اعلام کرده است چراکه اساسی‌ترین نیاز بشر داشتن حکومت و حاکم است و پیامبر اسلام نیز این نیاز بشر را تا روز قیامت مشخص کرده است؛ لذا غدیر مسئله روز است و مسئله تاریخی نیست.
وی افزود: امروز وارث غدیر امام زمان (عج) است و در خود خطبه غدیر پیامبر چندین بار از امام زمان(عج) نام برده است و ما را به پیروی از آنها سفارش کرده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین کاملی فر خاطرنشان کرد: امام زمان(عج) هم فرمودند اینها حجت‌های من هستند؛ لذا بر اساس این روایات استمرار غدیر بحث ولایت فقیه است که شاهد هستیم شعبه‌هایی از ولایت فقیه در کشور ایجاد شده و آثار بزرگی داشته است چراکه تجلی غدیر آثار و برکات فراوانی دارد.
وی در ادامه بیان کرد: در سال‌های اخیر شاهد بودیم که حاکمیت و مدیریت ولایت فقیه عزت، عظمت و اقتدار نظام را حفظ و قدرت بازدارندگی بی‌نظیری ایجاد کرده است؛ امروز اگر تمامیت سرزمینی و هویت ما حفظ شده و وجبی از خاک ما به دست دشمن نیافتاده است، همه از تدبیر ولی فقیه بوده است و شاهدیم در سایه رهنمودها و تدابیر ولی فقیه این کشور مقتدر بوده است و می‌توانیم این بازدارندگی بی‌نظیری را در رابطه با مسائل اقتصادی هم پیاده کنیم به شرطی که تدابیر ولی فقیه مورد توجه و پیگیری مسئولان نظام قرار بگیرد.
وی در پایان یادآور شد: امیدواریم بتوانیم با تلاش‌های خود غدیر، ولایت و امامت را ازغربت خارج کرده و شاهد ظهور امام زمان(عج) باشیم.
انتهای پیام/
واقعه غدیر خم، مسئله تاریخی نیست خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار