مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی خبر داد:

تخصیص ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای دهیاری‌ های استان

1401/04/26 - 20:34 - کد خبر: 68787 نسخه چاپی

نصر: مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای دهیاری‌های استان تخصیص پیدا کند.

به گزارش ایرنا، محمد اسکندری روز یکشنبه در جمع دهیاران شهرستان مراغه اظهار داشت: ۳ هزار و ۷۶ روستا در استان وجود دارد و سال گذشته ۳۵۲ میلیارد تومان اعتبار بین دهیاری‌های آذربایجان‌شرقی توزیع شده است.
وی با تاکید براینکه تسهیل‌گری و بسترسازی وظیفه ما است، افزود: در دولت مردمی سیزدهم سعی بر این است که نگاه تحولی در مدیریت ها و دیدگاه‌ها اتفاق افتد و در این راستا قرارگاه‌های جهادی با نگاه مردمی تشکیل شده است.
اسکندری بیان کرد: توجه به حوزه راه، برق، گاز، آب، مخابرات، بهداشت و درمان و موضوعات فرهنگی، اجتماعی و سیاسی اولویت دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان‌شرقی است.
وی تاکید کرد: تمامی مشکلات ایجاد شده در روستاها به علت ضعف فرهنگی است و باید دهیاران به عنوان بازوان دولت در روستاها به این حوزه توجه ویژه‌ای داشته باشند.
مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی اعلام کرد: معتقدیم روستائیان را باید توانمند کرد و برای آبادانی و عمران در روستاها ضروری است آنان را به سوی مشارکت مردمی سوق دهیم.
اسکندری اشاره کرد: برای تمامی طرح‌های که در روستاها با هدف اشتغالزایی اجرا می‌شود و به خصوص آن‌هایی که دانش‌بنیان باشند تسهیلات در نظر خواهیم گرفت.
وی به ظرفیت کشاورزی شهرستان مراغه اشاره کرد و ادامه داد: توجه به صنایع تبدیلی در شهرستان مراغه متاسفانه مورد بی‌مهری قرار گرفته است و از این رو اگر دهیاران و تعاونی ها به فکر درآمدزایی پایدار هستند سرمایه‌گذاران را به سمت کارخانه ها و صنایع تبدیلی سوق دهند.

رویکرد دولت سیزدهم توسعه و آبادانی روستاها است
معاون استاندارآذربایجان‌شرقی و فرماندارویژه شهرستان مراغه نیز در این جلسه گفت: در طول ۴۳ سال گذشته خدمات ارزشمندی از سوی انقلاب اسلامی در روستاها انجام شده و در ادامه مسیر دولت سیزدهم با رویکرد توسعه و آبادانی روستاها به میدان آمده است.
داود اسدیان خاطرنشان کرد: مشکل اصلی در طول سالیان گذشته عدم توزیع عادلانه امکانات در روستاها بوده و از این رو در دولت سیزدهم توزیع عادلانه امکانات و برنامه‌ریزی برای جبران کاستی‌ها را در دستور کار قرار دادیم.
وی در خصوص سامانه ستاد هم افزود: این سامانه باید به صورت آزمایشی ابلاغ می‌شد و نه دستوری و تاکیدی که متاسفانه در اجرای پروژه‌ها مشکلاتی را ایجاد کرده و انتظار می‌رود امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی نسبت به رفع آن‌ها اقدام کند.
آذربایجان‌شرقی دارای ۳ هزار و ۷۶ روستا است که از این تعداد ۳۴۹ تعداد روستا فاقد سکنه و ۲ هزار و ۲۰ روستای بالای ۲۰ خانوار است.
همچنین یک هزار و ۹۴۲ روستا در استان دارای دهیار هستند که از این تعداد ۲۷۴ نفر دهیار تمام وقت و یک هزار و ۶۶۸ دهیار پاره وقت می باشند و ۲ هزار و ۷۲ روستا دارای شورای اسلامی با ۵ هزار و ۶۹۳ نفر عضو شورا در استان وجود دارد که از این تعداد ۷۲ نفر زن هستند.
انتهای پیام/
تخصیص ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای دهیاری‌ های استان خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار