رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت:

وضعیت سلامت حجاج ایرانی مطلوب است

1401/04/26 - 18:21 - کد خبر: 68778 نسخه چاپی

نصر: رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت وضعیت سلامت حجاج ایرانی در سرزمین وحی را مطلوب عنوان کرد و گفت: در حال حاضر سلامت حجاج برقرار است و هیچگونه نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

به گزارش نصر، سیدعلی مرعشی اظهار داشت: در حج ۱۴۰۱ با توجه به کاهشی که در تعداد زائران اتفاق افتاد می توان گفت که تعداد مراجعین سرپایی به مرکز درمانی تغییر معنا داری نداشته و تعداد بستری ها نیز  ۴۰۰ مورد بوده است.
وی وضعیت عمومی و سلامت زائران را در حال حاضر مطلوب توصیف کرد و افزود: برعکس حج سالهای گذشته، در حج امسال بیمار وقوف اضطراری نداشتیم و تمامی بیماران ایرانی برای انجام مناسک خود وقوف اختیاری داشتند.  
مرعشی از نظر بیماری های تنفسی نیز وضعیت را در حج امسال بهتر دانست و افزود: سه بیمار عمل جراحی قلب باز داشتند که حالشان خوب است و یک مورد به کاروان منتقل شده و دو مورد هم در بیمارستان دوره درمان خود را می گذرانند.
وی در پاسخ به سوالی درباره بیماری کرونا اظهار داشت: شرایط ما در حج به نسبت درصدی که هموطنان در ایران مبتلا هستند بهتر است و امیدواریم که تا پایان عملیات حج، موضوع درمان زائران روان دنبال شود.  
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت همچنین به فوت یک زائر دیگر در بیمارستان سعودی اشاره کرد و گفت : تاکنون سه نفر از زائران ایرانی در عملیات حج ۱۴۰۱ فوت کردند.
انتهای پیام/
وضعیت سلامت حجاج ایرانی مطلوب است خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار