معاون قضایی قوه‌ قضائیه

جزئیات عفو و تخفیف مجازات محکومان به مناسبت اعیاد قربان و غدیر/ عفو و بخشش ۴۳ اعدامی و ۲۱ محکوم امنیتی

1401/04/26 - 17:37 - کد خبر: 68775 نسخه چاپی

نصر: معاون قضایی قوه‌ قضائیه گفت: به‌ مناسبت اعیاد قربان و غدیر، رهبر انقلاب با عفو یا تخفیف مجازات تعدادی از محکومان محاکم عمومی و انقلاب، سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان قضایی نیروهای مسلح موافقت کردند.

به گزارش نصر، حجت‌الاسلام صادق رحیمی در تشریح جزئیات موافقت رهبر انقلاب با عفو یا تخفیف مجازات محکومان به مناسبت اعیاد قربان و غدیر، اظهار داشت: رهبر انقلاب به مناسبت اعیاد قربان و غدیر با عفو و تخفیف مجازات دو هزار و ۲۷۲ نفر موافقت کردند که از این تعداد ۸۱۱ نفر مشمول عفو منتهی به آزادی و ۱۴۶۱ نفر مشمول عفو منتهی به تخفیف یا تبدیل مجازات شدند.
حجت‌الاسلام رحیمی تصریح کرد: از دو هزار و ۲۷۲ مورد ۴۳ مورد از عفوشدگان جزء محکومان اعدام بودند، هفت مورد از  محکومین سازمان قضایی نیروهای مسلح، یک هزار و ۷۶۵ مورد از محکومین دادگستری (غیر از اعدام)، ۴۴۹ مورد از محکومان تعزیرات حکومتی و هشت مورد نیز مربوط به ماده ۲۰ آئین‌نامه عفو هستند.
وی بیان کرد: از مواردی که عنوان شد ۱۸۸ مورد از بانوان و ۲۱ مورد هم از محکومان امنیتی هستند.
به گزارش ایرنا، رهبر انقلاب اسلامی به‌ مناسبت فرا رسیدن اعیاد سعید قربان و غدیر خم با عفو یا تخفیف مجازات دو هزار و ۲۷۲ تن از محکومان محاکم عمومی و انقلاب، سازمان قضایی نیروهای مسلح و تعزیرات حکومتی موافقت کردند.
حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه در نامه‌ای به رهبر انقلاب اسلامی پیشنهاد عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات این محکومان را که پرونده‌های عفو آنان در کمیسیون عفو و بخشودگی بررسی شده و واجد شرایط لازم تشخیص داده شده‌اند، ارائه کرد که این پیشنهاد در اجرای بند ۱۱ اصل ۱۱۰ قانون اساسی مورد قبول حضرت آیت‌الله خامنه‌ای قرار گرفت.
انتهای پیام/
جزئیات عفو و تخفیف مجازات محکومان به مناسبت اعیاد قربان و غدیر/ عفو و بخشش ۴۳ اعدامی و ۲۱ محکوم امنیتی خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار