در آیین افتتاح پانزدهمین جشنواره فیلم تبریز مطرح شد:

جشنواره فیلم تبریز محفل استعداهای سینمایی است

1401/04/26 - 17:22 - کد خبر: 68774 نسخه چاپی

نصر: سید قاسم ناظمی در آیین افتتاح پانزدهمین جشنواره فیلم تبریز گفت: جشنواره فیلم تبریز محفل استعداهای سینمایی است

به گزارش نصر، در آیین افتتاح این جشنواره که با حضور فیلمسازان، مدیران فرهنگی، پیشکسوتان و علاقه مندان سینما برگزار شد، سید قاسم ناظمی، رئیس جشنوار فیلم تبریز با نواختن زنگ آغاز به کار، اظهار کرد: سینما در آذربایجان شرقی و تبریز طی سال های اخیر افتخارات بسیاری به ارمغان آورده و این نشان می دهد که ما باید در این عرصه به استعدادها را بیش از پیش شناسایی کنیم و در راستای ارتقای این هنر گام های بزرگ تری برداریم.
وی افزود: سینما روایتگر زندگی است و فسیلمسازها قصه های خود را از میان تلخی و شیرینی های زندگی بیرون می کشند و به همین خاطر است سینما اهمیت ویژه ای دارد و مرزهای واقعیت را جا به جا می کند.
ناظمی ضمن تشکر از دبیرخانه پانزدهمین جشنواره فیلم تبریز تأکید کرد: برگزاری جشنواره های فیلم اعم از موضوعی و عمومی  در تبریز دارای سبقه ای دیرینه هستند و همواره در این حوزه جریان ساز بوده است و امیدواریم با همدلی تمام سینماگران تبریز و استان زین پس شاهد شکوفایی بیشتر سینما باشیم باشیم.
بر اساس این گزارش هادی امینی ، دبیر جشنواره پانزدهم نیز در آیین افتتاح جشنواره از اعضای دبیرخانه که تا به ثمر رسیدن این رویداد مهم شبانه روز تلاش کردند، قدردانی کرد و گفت: سینمای امروز تبریز و استان بیش از هر چیز نیاز به وحدت و همدلی دارد و معتقدم انجمن های مختلف باید دست به دست هم بدهند تا رویدادهایی از این دست بیشتر و در سطح بسیار بالاتری اتفاق بیفتند.
این گزارش می افزاید، مرتضی پوراظهری، پیشکسوت عرصه سینما، نیز در این مراسم هر حرکت مربوط به حوزه سینما مبارک است و به ویژه جشنواره ها محلی برای کشف استعدادهای این حوزه است.
وی افزود: جشنواره ها و هفته های فیلم بستری برای عرضه فیلم و روبرو شدن فیلمسازان با مخاطبان است.
پوراظهری گفت: سینما در تبریز سابقه بسیار طولانی دارد و قدمت برگزاری جشنواره ها در آذربایجان شرقی به پیش از انقلاب برمی گردد که در هیچ استانی اتفاق نمی افتاد و استقبال چشمگیری هم صورت انجام می شد.
این پیشکسوت عرصه سینما همچنین تأکید کرد: امکانات آن سینما در آن روزها با حال حاضر قابل مقایسه نیست و به همین خاطر است انتظار از سینماگران بسیار بیشتر از پیش است.
گفتنی است، پانزدهمین جشنواره فیلم تبریز از 26 تا 29 آبان در پردیس سینمایی ستاره باران برگزار می شود.
انتهای پیام/
 جشنواره فیلم تبریز محفل استعداهای سینمایی است نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار