گزارش/

هم‌افزایی بین بخشی راهکاری برای حل مشکلات بیمارستان کودکان تبریز

1401/04/26 - 13:44 - کد خبر: 68740 نسخه چاپی

نصر: مشکلات بیمارستان کودکان ۷۰۰ تختخوابی در تبریز نیازمند هم‌افزایی بین بخشی است تا مسائل و نیازهای این بیمارستان هرچه سریعتر برطرف شود.

به گزارش نصر، مسائل و مشکلات مختلف در بخش بهداشت و درمان به دلیل ارتباط مستقیمی که با سلامت انسان‌ها دارد همواره در جامعه از حساسیت ویژه ای برخوردار است. انتقال بیمارستان کودکان به شهرک خاوران موضوعی است که اخیراً با حاشیه‌هایی همراه بوده و مردم به دلیل اهمیت این موضوع، پیگیر آخرین وضعیت فعالیت بیمارستان مردانی آذر هستند.
بدون تردید؛ مسافت طولانی بیمارستان با شهر، موضوع حمل و نقل، راه دسترسی و مشکلات مدیریتی هر کدام از این موارد می‌تواند دغدغه‌ای برای مراجعه کنندگان به این بیمارستان باشد. در این زمینه علی جعفری آذر فرماندار تبریز نیز بر رفع فوری مشکلات این بیمارستان با همکاری تمام دستگاه‌های متولی تاکید کرد.
 

نبود ناوگان حمل و نقل عمومی
امیر رضانژاد پدر یکی از کودکان بستری در بیمارستان مردانی آذر در این زمینه به خبرنگار مهر گفت: فرزندم حدود یک هفته است که در این بیمارستان بستری شده و لحظات بسیار سختی را می‌گذرانیم ولی تا بهبودی کامل دخترم باید در بیمارستان بمانیم.
وی افزود: بیمارستان مردانی آذر امکانات و تجهیزات بالایی دارد و با وجود کادر درمان خوب نیز نگران مراحل درمان فرزندم نیستم.
رضانژاد ادامه داد: با توجه به اینکه قرار است مدتی در اینجا بمانیم و در روز امکان دارد چند بار وسایلی برای همسر و فرزندم لازم باشد به دلیل اینکه مسافت بیمارستان تا تبریز دور است رفت و آمد بسیار سخت است چرا که در این منطقه اصلاً اتوبوس وجود ندارد و هزینه تاکسی هم تا بیمارستان ۵۰ هزار تومان است.
وی گفت: در این شرایط اگر کسی خودروی شخصی نداشته باشد با مشکلات زیادی مواجه خواهد شد.
وی افزود: در بیمارستان قبلی، محلی برای اقامت والدین وجود نداشت و والدین مجبور به تحمل سختی‌های زیادی بودند ولی اکنون خوشبختانه در این بیمارستان مهمانسرایی برای استراحت والدین کودکان بیمار در نظر گرفته شده که کار بسیار ارزشمندی است چرا که برخی از بیماران از راه دوری به این بیمارستان آمده‌اند.
 

مشکل مسافت طولانی بیمارستان کودکان مردانی‌آذر
ناهید علیزاده مادر یکی از کودکان بیمار نیز به خبرنگار مهر گفت: با اتفاق ناخوشایندی که دیشب برای فرزندم رخ داد نمی دانم چطور خودمان را به این بیمارستان رساندیم انگار راه به اندازه‌ای طولانی بود که هرگز قرار نبود به بیمارستان برسیم.
وی افزود: مسئولان متولی کاش قبل از احداث بیمارستان، مسافت را در نظر می‌گرفتند چرا که برای کودکی که بیمار است و یا دچار سانحه‌ای شده زمان بسیار ارزشمند است و مسافت طولانی جان بیماران را به خطر می‌اندازد دیشب هزار بار مردم و زنده شدم تا به این بیمارستان رسیدیم.
 

بیمارستان مردانی‌آذر ظرفیت زیادی در سطح خاورمیانه دارد
در همین زمینه رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به موضوع انتقال بیمارستان کودکان به بیمارستان مردانی آذر به خبرنگار مهر گفت: بیمارستان مردانی آذر ظرفیت بسیار زیادی برای درمان کودکان حتی در سطح خاورمیانه دارد.
بهمن نقی‌پور امکانات بیمارستان مردانی آذر را بسیار بالا و ارزشمند ارزیابی کرد و افزود: با توجه به اینکه شهرداری محل این بیمارستان را به دانشگاه ارائه کرده بود بنا بر این دانشگاه این زمین را در اختیار خیر بزرگ تبریزی قرار دارد.
وی ادامه داد: آقای مردانی آذر برای احداث این بیمارستان حدود ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه کرده است که افتخاری بزرگی برای تبریز هستند و دانشگاه نیز برای تجهیز بیمارستان اعتباری حدود ۴۵۰ تا ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه کرده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: مسافت طولانی بیمارستان، موضوع حمل و نقل و راه دسترسی از جمله مشکلات این بیمارستان است که به دلیل اهمیت موضوع برای رفع مشکلات با تمام توان اقدامات لازم را انجام می‌دهیم.
نقی پور افزود: بیمارستان قبلی کودکان ۲۰۰ تخت‌خوابی بود و همیشه کودکان در اورژانس این بیمارستان به دلیل کمبود تخت، منتظر خالی شدن تخت بودند.
وی ادامه داد: انتقال بیمارستان بعد از بررسی‌های مختلف انجام شد که در این زمینه مقرر شد این اقدامات فازبندی شود که در فاز اول که به مدت ۶ ماه تعیین شده بود ۲۰۰ تخت‌خواب منتقل شود که در حال حاضر در فاز اول از برنامه جلو هستیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: هم اکنون حدود ۲۹۰ کودک بیمار از استان و حتی سایر استان‌ها در بیمارستان مردانی آذر بستری هستند.
نقی پور با اشاره به تعامل و همکاری مسئولان ارشد استان به منظور رفع مشکلات این بیمارستان تاکید کرد: تمام همکاران با استفاده از توانمندی و همکاری بین بخشی تلاش می‌کنند مشکلات بیمارستان حل شود.

در حال حاضر مشکل حادی در بیمارستان وجود ندارد
وی از افتتاح راه دسترسی بیمارستان مردانی آذر خبر داد و گفت: وسایلی که در فاز دو قرار بود در بیمارستان راه اندازی شود در حال حاضر خریداری شده که با اتمام کارهای اداری این موارد نیز انجام خواهد شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به اهمیت راه اندازی دستگاه‌های ام آر آی و سی تی آنژیو افزود: امیدواریم کارهای فاز دوم نیز مانند فاز قبلی زودتر از زمان تعیین شده انجام شود.


نقی پور گفت: در حال حاضر مشکل حادی در بیمارستان وجود ندارد و مسائل سلیقه‌ای به معنای اختلاف با خیر محترم نیست در این زمینه تلاش می‌کنیم مشکلات مدیریتی و هماهنگی‌های بین دانشگاه و خیر را حل کنیم و به زودی شاهد نتایج مثبت خواهیم بود.
ناگفته پیداست که امکان سنجی یک پروژه، قبل از آغاز مراحل عملیاتی اهمیت زیادی دارد چرا که نقاط ضعف و قوت یک طرح قبل از شروع عملیات اجرایی مشخص می‌شود. حال با اتمام بیمارستان ۵۴۰ تخت‌خوابی مردانی آذر و انتقال بیمارستان کودکان، نارضایتی‌هایی از سوی والدین برخی از کودکان بیمار مطرح می‌شود این در حالی است که هر مشکلی هر چند کوچک، می‌تواند بر دغدغه‌های والدین کودکان بیمار بیافزاید. بنا بر این تعیین و تکلیف و حل مسائل موجود باید در اولویت اقدامات مسئولان متولی قرار گیرد تا مشکلی در این زمینه ایجاد نشود.
فاطمه ملک پور
انتهای پیام/
هم‌افزایی بین بخشی راهکاری برای حل مشکلات بیمارستان کودکان تبریز خبرگزاری مهر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار