وزارت راه و شهرسازی؛

۲۴۸ کیلومتر ریل‌گذاری خطوط جدید راه‌آهن انجام شد

1401/04/26 - 12:44 - کد خبر: 68726 نسخه چاپی

نصر: وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، ریل‌گذاری ۲۴۸ کیلومتر از خطوط راه‌آهن کشور را از ابتدای دولت سیزدهم به اتمام رساند.

به گزارش نصر، عملکرد شرکت مادرتخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در حوزه توسعه خطوط ریلی کشور تا دوازدهم تیرماه ۱۴۰۱ از سوی معاونت برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی اعلام شد.
بر اساس این گزارش، شرکت مادرتخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در سال ۱۴۰۰، ریل‌گذاری ۲۴۸ کیلومتر از خطوط راه‌آهن کشور را در شش طرح تکمیل کرده است که از جمله آن‌ها می‌توان به راه‌آهن میانه - اردبیل به طول ۲۸ کیلومتر اشاره کرد.
همچنین ۳.۴۴ کیلومتر از راه‌آهن رشت - کاسپین طی این مدت از سوی شرکت مادرتخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور ریل‌گذاری شده است.
ریل‌گذاری ۱۹.۷۷ کیلومتر از راه‌آهن بستان‌آباد - خاوران و حدود ۵۳ کیلومتر از راه‌آهن یزد - اقلید از دیگر اقدامات شرکت مادرتخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در حوزه توسعه خطوط ریلی کشور بوده است.
این شرکت زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی ۸۹ کیلومتر از ابر پروژه راه‌آهن چابهار - زاهدان را نیز ریل‌گذاری کرده است.
ریل‌گذاری خط ریلی همدان - سنندج به طول ۶۲.۱۳ کیلومتر و همچنین راه‌آهن ملایر - کرمانشاه به طول ۵۵۰ متر نیز توسط شرکت مادرتخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور تحقق یافته است.
امضای تفاهم‌نامه ساخت راه‌آهن شلمچه - بصره به طول ۳۴ کیلومتر میان تهران و بغداد از دیگر اقدامات مثبت این شرکت بود که طی سفر وزیر راه و شهرسازی به عراق انجام شد.
اکنون ۱۴ هزار و ۲۶۸ کیلومتر مسیر ریلی احداث شده توسط شرکت مادرتخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در دست بهره‌برداری قرار دارد و مطالعه ۶ هزار ۳۱۲ کیلومتر مسیر ریلی جدید و اجرای سه هزار و ۲۷۶ کیلومتر راه‌آهن از سوی این شرکت زیرمجموعه وزارت راه  و شهرسازی در دست اقدام است.
انتهای پیام/
۲۴۸ کیلومتر ریل‌گذاری خطوط جدید راه‌آهن انجام شد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار