استاندار تاکید کرد:

فروش 250 ملک دولتی در آذربایجان‌شرقی/ پرداخت قسط اول اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان

1401/04/25 - 20:58 - کد خبر: 68682 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به توزیع منابع و اعتبارات سال جاری یادآور شد: اعتبارات و منابع استان در سال جاری در حدود ۲۶ درصد افزایش یافته که چند درصد از میانگین افزایش کشور بیشتر است.

به گزارش نصر، عابدین خرم عصر امروز در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان اظهار کرد: وضعیت آب و برق در کشور و  به تبع آن در استان ما نیز خوب نیست؛ اما با برنامه ریزی های صورت گرفته توسط مسئولان، رعایت مردم و مصرف بهینه امیدواریم در مدت دو ماه باقی مانده از پیک مصرف بحران گرمایشی بدون خاموشی عبور کنیم.
وی افزود: با توجه به شرایط خاص سال جاری توجه به الگوی مصرف بهینه و صرفه جویی یکی از اصلی‌ترین معیارها است؛ در این ارتباط از مردم و از مسوولانی که در حوزه آب، برق، کشاورزی و صنایع تلاش می کنند تشکر می کنم.
خرم اذعان داشت: امسال نهایت تلاش خود را صورت دادیم تا صنایع را بدون خاموشی اداره کنیم و تا کنون موفق شدیم با حداقل خاموشی ها را در صنایع داشته باشیم تا این صنایع دچار ضرر و زیان نشوند.
استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: تاکید اول ما اصل صرفه جویی و استفاده بهینه ار حامل های انرژی است؛ اصل صرفه جویی را در هزینه کردها هم باید رعایت کنیم.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به توزیع منابع و اعتبارات سال جاری یادآور شد: اعتبارات و منابع استان در سال جاری در حدود ۲۶ درصد افزایش یافته که چند درصد از میانگین افزایش کشور بیشتر است.
خرم ادامه داد: در ارتباط با مبادله موافقت نامه ها نباید تعلل صورت گیرد تا کارها به سرعت شروع شود و معطل موافقت نامه ها نماند.
این مسوول با اشاره به پرداخت قسط اول اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان یادآور شد: بنا بود قسط اول به صورت نقدی باشد، اما فرا رسیدن زمان پرداخت یارانه ها منابع نقدی دولت را بیشتر به این سمت سوق داد و قسط اول اعتبارات به صورت اوراق در اختیار سازمان مدیریت و برنامه ریزی قرار گرفته است.
وی در عین حال خاطرنشان کرد: تفاوتی که اوراق قسط اول اعتبارات ریاست جمهوری با اوراق معمول دارد این است که این اوراق سه ساله نبوده و یک ساله هستند و تقریبا نقد محسوب می شوند.
استاندار آذربایجان شرقی متذکر شد: اولویت ما برای صرف اعتبارات سفر، حوزه برق، آب، راه و مسائل فرهنگی است که در این ارتباط مبادله موافقت نامه ها به سرعت باید انجام پذیرد و کارها پیش رود.
خرم تاکید کرد: دستگاه های متولی باید ارائه گزارش عملکرد و پیشرفت پروژه های متبوع را  حداکثر هر سه ماه یکبار ارائه دهند.
این مسوول در عین حال خاطرنشان کرد: منابع بانکی مربوط به اعتبارات سفر ریاست جمهوری هم که به همه بانک های عامل ابلاغ شده باید به سرعت جذب شود.
وی همچنین بر لزوم فروش سریع و مولد سازی ۲۵۰ ملک شناسایی شده دولتی تاکید و اضافه کرد: در این ارتباط هیچ سازمانی خساست به خرج ندهد چرا که بخشی از منابع مورد نیاز از همین محل باید تامین شود.
استاندار آذربایجان شرقی ابراز داشت: ادارات کل در شهرستان ها حضور یابند و وضعیت پیشرفت پروژه ها را از نزدیک رصد کنند.
وی در ادامه از موافقت با مبادله موافقت نامه دو نیروگاه در سطح استان و واریز ۲۲ میلیون دلار سهم استان برای سد خداآفرین خبر داد.
انتهای پیام/
فروش 250 ملک دولتی در آذربایجان‌شرقی/ پرداخت قسط اول اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان خبرگزاری فارس

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار