رئیس سازمان بهزیستی کشور؛

دهه شصتی‌ها اهتمام جدی به موضوع فرزندآوری داشته باشند

1401/04/25 - 18:12 - کد خبر: 68666 نسخه چاپی

نصر: رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: ۱۹ هزار پرسنل داریم که مشغول انجام وظیفه با سختی کار هستند؛ افرادی که مراقب و پرستار معلولان و هفت میلیون مخاطب این سازمان هستند که در برنامه‌های کوتاه مدت و میان مدت سازمان نگهداری و میزبانی می‌شوند.

به گزارش نصر، علی محمد قادری گفت: بخش زیادی از کودکان کار و خیابان از اتباع هستند؛ مهاجران زیادی که ناشی از جنگ اخیر افغانستان به ایران آمده اند موجب شده است تا ۸۰ درصد کودکان کار از اتباع باشند.
او افزود: بخشی از این کودکان در مراکزی که شناسنامه ندارند، فعال هستند؛ بهزیستی چه طور می‌تواند این کودکان را شناسایی کند.
قادری گفت: نظام یارانه حمایتی بهزیستی، مربوط به مددجویان دهک یک تا هفت است. امیدوارم با دهک بندی صحیح، هیچ یک از معلولان در دهک دهم جامعه قرار نگیرند.
او افزود: مراکز تخصصی مراقبتی، امنیت روحی سالمندان را تضمین می‌کند، اما در ۲۴ سال آینده به علت بسته شدن پنجره جمعیتی آینده خطرناکی دیده می‌شود. باید دهه شصتی‌ها و دولت‌ها اهتمام جدی به موضوع فرزندآوری داشته باشند.
قادری با بیان اینکه تا ۲۵ سال آینده ۳۰ درصد افراد جامعه سالمند خواهند بود، گفت: سالمندی موضوعی در ارتباط با مناسب سازی شهری است. دستگاه‌هایی که وظیفه مناسب سازی شهری را دارند باید این شهر را برای سالمندان، نابینایان و حتی زنان باردار فراهم کنند.
رئیس سازمان بهزیستی افزود: از سازمان نظام وظیفه انتظار داریم افرادی که تحصیلات مرتبط با موضوعات بهزیستی دارند بتوانند در مراکز این سازمان به عنوان خدمت سربازی فعالیت کنند.
انتهای پیام/
دهه شصتی‌ها اهتمام جدی به موضوع فرزندآوری داشته باشند باشگاه خبرنگاران جوان

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار