در سفر به عربستان؛

بایدن رَکب خورد

1401/04/25 - 17:16 - کد خبر: 68661 نسخه چاپی

نصر: مصطفی بکری نماینده پارلمان مصر که فعالیت های رسانه ای نیز دارد، در ارتباط با سفر منطقه ای جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، عنوان کرد: بایدن در یک روز دو سیلی از عربستان و امارات خورد!

به گزارش نصر، مصطفی بکری نماینده پارلمان مصر که فعالیت‌های رسانه‌ای نیز دارد، در سخنانی به رخدادهای مرتبط با سفر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به منطقه واکنش نشان داد.
وی در این باره گفت: جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در جریان سفر به عربستان سعودی در یک روز دو سیلی خورد، یکی از عربستان و دیگری از امارات!
مصطفی بکری در ادامه افزود: اولین سیلی به بایدن زمانی بود که سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان و محمد بن سلمان ولیعهد وی از رفتن به فرودگاه جده برای استقبال از رئیس جمهور آمریکا خودداری کردند.
وی تاکید کرد: تنها کسی که از جو بایدن در فرودگاه جده استقبال کرد، امیر مکه بود، این اتفاق در حالی رخ داد که رسانه‌های آمریکایی پیش از سفر رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده بودند وی به محمد بن سلمان دست نخواهد داد!
نماینده پارلمان مصر تصریح کرد: دومین سیلی به بایدن نیز موضع گیری اخیر انور قرقاش وزیرخارجه و مشاور رئیس امارات (محمد بن زائد) بود. وی تاکید کرد که امارات در ائتلافی که علیه ایران باشد، مشارکت نخواهد کرد.
مصطفی بکری در پایان گفت: بایدن در گذشته حاکمیت عربستان سعودی را مطرود توصیف و عنوان کرده بود که چک سفیدی به مقامات ریاض نخواهد داد، اما حالا برای گدایی افزایش تولید نفت و ارائه وعده‌های رنگارنگ به تل آویو به منطقه سفر کرده است.
گفتنی است محمد بن سلمان ولیعهد سعودی امروز بر خلاف مراسم استقبال از جو بایدن که از سوی امیر مکه انجام شد، خودش شخصاً در فرودگاه جده حاضر شد و به گرمی از سران مصر، کویت، اردن، امارات، قطر و بحرین استقبال کرد.
انتهای پیام/
بایدن رَکب خورد خبرگزاری مهر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار