معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا خبر داد:

فروش تسلیحات با چاشنی ایران هراسی از اهداف سفر بایدن

1401/04/25 - 16:30 - کد خبر: 68652 نسخه چاپی

نصر: سردار رسول سنایی راد گفت: فروش تسلیحات با چاشنی ایران هراسی، تشکیل سامانه یکپارچه پدافند هوایی و ناتو عربی، ازسیاست‌های سفر بایدن به غرب آسیاست.

به گزارش نصر، معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا در خصوص سفر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به غرب آسیا، بر حاکمیت فضاسازی سنگین رسانه‌ای بر این سفر تأکید کرد و گفت: آمریکایی‌ها در راستای حمایت از رژیم صهیونیستی این حجم تبلیغات گسترده را انجام دادند.
سرداررسول سنایی راد تشکیل ناتو عربی را یکی از اهداف سفر بایدن به غرب آسیا برشمرد و با اشاره به اینکه تشکیل سامانه یکپارچه پدافند هوایی، نیز یکی دیگر از اضلاع اهداف پشت پرده سفر بایدن به منطقه است، افزود: با وجود شرایط سخت پیرامون مسائل داخلی و خارجی در درون رژیم صهیونیستی، همچنان دنبال یک سازوکار جایگزین در حمایت از این رژیم غاصب هستند.

آمریکایی‌ها دنبال بسترسازی عادی سازی روابط کشور‌های منطقه با رژیم صهیونیستی
سردار سنایی راد با بیان اینکه شرایط اقتصادی سخت آمریکا، اجازه کمک مستقیم آن‌ها به رژیم صهیونیستی را نمی‌دهد، تصریح کرد: آمریکایی‌ها با سیاست "ایران هراسی"، دنبال انتقال این هزینه‌ها به سایر کشور‌ها هستند و از سوی دیگر فضا را برای عادی سازی روابط برخی کشور‌های منطقه با رژیم صهیونیستی فراهم می کنند.

سفر بایدن به غرب آسیا، با هدف تقویت امنیت رژیم صهیونیستی انجام شده است
معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با تأکید بر اینکه سفر بایدن به غرب آسیا، با هدف تقویت امنیت رژیم صهیونیستی انجام شده است، اضافه کرد: امروز آمریکایی‌ها، شرایط شکننده‌ای در منطقه دارند.


تنظیم قیمت بازار نفت با توجه به جنگ اوکراین، از اهداف سفر بایدن به منطقه
سردار سنایی راد تنظیم قیمت بازار نفت با توجه به جنگ اوکراین و تبعات آن در افزایش قیمت انرژی، را یکی دیگر از اهداف سفر بایدن به غرب آسیا دانست و تصریح کرد: آمریکایی‌ها نسبت به این موضوع نگران هستند و این نگرانی آن‌ها در ۴۰سال اخیر بی سابقه است.

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا افزود: بسیاری از سران کشور‌های اروپایی، نسبت به فرسایشی شدن جنگ اوکراین، مواضع ضد آمریکایی خود را با نگاه ویژه به منافع ملی خود نشان دادند و این موضوع برای آمریکایی‌ها خوشایند نیست.

سردار سنایی راد دیدار بایدن را با شخص "بن سلمان" ولیعهد عربستان را سیاست آمریکا در راستای تحقق هدف تغییر در بازار نفت با افزایش تولید کشور‌های عربی برشمرد و اضافه کرد: این اقدام آمریکایی‌ها، نوعی التماس به کشور‌های عربی است.

شعار‌های داغ حقوق بشری آمریکایی‌ها در جریان سفر بایدن به غرب آسیا نادیده گرفته شده است
معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با تأکید براینکه شعار‌های داغ حقوق بشری آمریکایی‌ها به ویژه نسبت به "جنگ یمن" در جریان سفر بایدن به غرب آسیا نادیده گرفته شده است، فروش تسهیلات با چاشنی ایران هراسی و دوشیدن کشور‌های عربی را دست بالای آمریکایی‌ها در جریان این سفر برشمرد و تصریح کرد: آمریکا، اجازه ارسال سلاح به عربستان و امارات بحث جنگ یمین را داده است.

بایدن در مسیر استمرار ترامپیسم در غرب آسیا عمل می‌کند
سردار سنایی راد با اشاره به اینکه بایدن در مسیر استمرار ترامپیسم در غرب آسیا عمل می‌کند، فرار آمریکایی‌ها از منطقه به ویژه در افغانستان و عراق را یک شکست بزرگ در کارنامه استکبار جهانی دانست و اضافه کرد: آمریکایی‌ها، امروز تنها مدعی برخورداری از هِژمونی در منطقه هستند.

رژیم صهیونیستی، یک پای ایجاد تنش و چالش در منطقه است
معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا مناسبات جدی روسیه در منطقه را عامل مهم چالش‌زا در منطقه، پیش روی اهداف آمریکایی‌ها در غرب آسیا برشمرد و با بیان اینکه امروز کشور‌های منطقه می‌دانند که رژیم صهیونیستی، یک پای ایجاد تنش و چالش در منطقه است، گفت: برخی کشور‌ها که در این ائتلاف از آن‌ها یاد می‌شود، پیشاپیش اعلام کردند که در هیچ ائتلافی که بخواهد آن‌ها را در صف مقابله با جمهوری اسلامی ایران قرار دهد، شرکت نخواهند کرد.

سردار سنایی راد اظهار کرد: امروز موانع جدی در مسیر تحقق اهداف استکبار جهانی و مولود نامشروعش رژیم صهیونیستی در منطقه قرار دارد و به همین خاطر سفر بایدن به غرب آسیا را با مانور روانی و رسانه‌ای انجام دادند، تا از این طریق شاید کمبود‌ها و ضعف‌های خود را برطرف کنند.
انتهای پیام/
فروش تسلیحات با چاشنی ایران هراسی از اهداف سفر بایدن نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار