مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل خبر داد؛

رتبه دوم استان اردبیل در عملیات آبخیزداری در کشور

1398/08/27 - 15:12 - کد خبر: 6865 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: استان اردبیل در عملیات آبخیزداری در کشور رتبه دوم را دارد.

به گزارش نصر به نقل از فارس، شهامت هدایت پیش از ظهر امروز در نشستی با خبرنگاران، اظهار کرد: استان اردبیل به لحاظ عملیات آبخیزداری رتبه دوم در کشور را دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل با اشاره به اینکه از ۳۰ آبان تا ۱۵  آذر ماه، ۱۴۰ هکتار توسعه فضای سبز در سراسر استان انجام می‌شود، گفت: به مناسبت هفته منابع طبیعی، نهضت ملی جنگل‌کاری با مشارکت مردم و سایر دستگاه‌های اجرایی در دو محور پروژه‌های بیولوژیک در مرتع و پروژه‌های بیولوژیک در جنگل با نام جنگل‌کاری در استان اجرا می‌شود.

هدایت با اشاره به اینکه برای جلوگیری از سیل باید برای افزایش پوشش گیاهی اقدام کنیم، بیان کرد: در نبود پوشش گیاهی در عرض هشت دقیقه با بارش باران سیل جاری می‌شود که این در صورتی است که با وجود پوشش گیاهی مناسب ما شاهد سیل‌های عظیم و خطرناک نخواهیم بود.

وی تصریح کرد: پنج هزار و ۵۰۰ اصله نهال صنوبر و نهال فضای سبز به صورت رایگان برای کاشت در ۳۰ هزار هکتار از عرصه‌های طبیعی در اختیار مردم قرار می‌گیرد که سبب افزایش پوشش گیاهی استان می‌شود.

هدایت با اشاره به اینکه عملیات احداث ۹۷ بند سنگی ملاتی در ۲۶ حوزه در استان اردبیل به اتمام رسیده است، گفت: بندهای سنگی ملاتی در سفر رئیس‌جمور افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره به ظرفیت این بندها، افزود: کوچک‌ترین بند آبی استان ۳۰۰ هزار متر مکعب ظرفیت دارد و امید است بتوانیم تا سال ۱۴۰۰ در هر روستا یک بند احداث کنیم‌‌.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل بیان کرد: در راستای عملیات‌های بیولوژیکی در حوزه‌های آبخیزدر کنار بندهای سنگی ملاتی، جنگل کاری و مرتع‌کاری و کشت گیاهان دارویی صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/

رتبه دوم استان اردبیل در عملیات آبخیزداری در کشور نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار