خبر/

برگزاری جلسه ارایه راهکار و رفع موانع طرح توسعه معدن مس سونگون ورزقان

1401/04/25 - 16:00 - کد خبر: 68648 نسخه چاپی

نصر: جلسه ارایه راهکار و رفع موانع طرح توسعه معدن با حضور مقامات و مسئولین استانی و شهرستانی برگزار گردید. در این جلسه رحمتی با اشاره به اهمیت و جایگاه مجتمع مس سونگون گفت: این معدن برای استان یک پتانسیل و ثروت است و در حوزه های اقتصادی، اجتماعی، اشتغال زایی و ... تأثیرگذار بوده و با تکمیل و بهره برداری از طرح های توسعه آن شاهد تحول عظیم در حوزه های یاد شده خواهیم بود.

به گزارش نصر، در این جلسه رحمتی با اشاره به اهمیت و جایگاه مجتمع مس سونگون گفت: این معدن برای استان یک پتانسیل و ثروت است و در حوزه های اقتصادی، اجتماعی، اشتغال زایی و … تأثیرگذار بوده و با تکمیل و بهره برداری از طرح های توسعه آن شاهد تحول عظیم در حوزه های یاد شده خواهیم بود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به تکنولوژی های جدید و بروز دنیا و محصولات این پیشرفت ها از قبیل خودروهای الکترونیکی افزود: امروز با رشد و پیشرفت های علم و دانش، جهان به سمت کاهش وابستگی به نفت و جایگزینی آن با معادن هست و این در حالی است که علوم جدید و محصولات آن ها مس را تبدیل به یک فلز استراتژیک نموده است.
وی با اشاره به میزان ظرفیت ذخایر قابل برداشت مس سونگون ادامه داد: این آمار و ارقام نشان از ظرفیت بالای مجتمع مس سونگون برای پیشبرد اهداف و توسعه استان دارد و برای توسعه این معدن و استان، باید همگی دست به دست هم داده و با ارایه راهکارهای لازم، مشکلات و نارسایی های موجود را رفع نموده و شاهد شکوفایی این صنعت باشیم.
مهندس رضوی مدیر مجتمع مس سونگون نیز در این جلسه با اشاره به همراهی مسئولین استانی و شرکت ملّی صنایع مس ایران در پیگیری طرح های توسعه این مجتمع گفت: شرکت مس تلاش می کند در طرح های توسعه ای خود از تکنولوژی ها، دانش و تجهیزات روز دنیا استفاده نموده و در رده صنایع پیشرفته و سبز در جهان قرار گیرد و در این راستا برای بهره مندی از تجهیزات و دانش مدرن و انتقال و داخلی سازی آنها از هیچ کوششی دریغ نمی نماید و هزینه های بالاسری در این زمینه را نوعی سرمایه گذاری تلقی می کند.
بعد از این جلسه که در آن رحمتی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی، مهندس نعمتی فرماندار شهرستان ورزقان، مهندس اشتری مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان، مهندس قنبری معاون حفاظت و امور اراضی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان، مهندس رضوی مدیر مجتمع و جمعی از مدیران ارشد مس سونگون و مسئولین شهرستان ورزقان حضور داشتند، حاضرین از طرح های توسعه مجتمع بازدید نموده و از نزدیک در جریان روند کار و پیشرفت های آن قرار گرفتند.
انتهای پیام/
برگزاری جلسه ارایه راهکار و رفع موانع طرح توسعه معدن مس سونگون ورزقان پایگاه خبری و اطلاع رسانی رکنا

ثبت نظر

نمایش 1 نظر

پاسخ   ناصر   سال پیش  

قبل از تشکیل شرکت مستقل مس سونگون هر طرح توسعه معادن به جز نابودی طبیعت و محیط زیست هیچ فایده ای برای مردم آذربایجان نخواهد داشت.
پژوهشیار