رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل؛

چهار هزار میلیارد ریال اعتبار برای بزرگراه اردبیل-سرچم اختصاص می‌یابد

1401/04/25 - 12:10 - کد خبر: 68598 نسخه چاپی

نصر: رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: برای تکمیل بزرگراه اردبیل- سرچم چهار هزار میلیارد ریال اعتبار اختصاص می‌یابد.

به گزارش نصر، داود شایقی وز شنبه با اعلام این خبر گفت: این اعتبار با تلاش و پیگیری‌های مسئولان استان از محل ماده ۵۶ تامین شده و بزودی ابلاغ خواهد شد.
وی با اشاره به ردیف دار شدن برخی دیگر از پروژه‌های راهسازی استان افزود: در بودجه سال ۱۴۰۱ جاده پارس‌آباد-مشگین شهر به طول ۱۳۷ کیلومتر و جاده گرمی- بیله سوار هم به طول ۸۹ کیلومتر دارای ردیف ملی شدند.
شایقی اظهار کرد: در کنار ۱۵ هزار میلیارد ریال منابع استانی، از محل سفر رئیس جمهور به استان اردبیل هم ۱۵ هزار میلیارد ریال اعتبار برای پروژه‌های عمرانی مانند راه آهن اردبیل – میانه، بزرگراه‌ها و توسعه طرح‌های زیربنایی در سطح استان تخصیص می‌یابد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل با بیان اینکه ۵۰ کیلومتر بزرگراه در استان آماده افتتاح است، افزود: بزودی با حضور وزیر راه و شهرسازی ۵۰ کیلومتر بزرگراه در استان به بهره‌برداری می‌رسد.
 وی خاطرنشان کرد: براساس مصوبه مجلس فرصت جذب اعتبارات که پیش از این تا پایان تیرماه تعیین شده بود، تا آخر شهریورماه تمدید شده است که دستگاه‌های اجرایی موظف هستند تا آخر شهریور ماه این اعتبارات را جذب کنند.
شایقی با بیان اینکه طرح توسعه و اشتغال با هدف اشتغال‌زایی و جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه روستاییان تدوین شده است، افزود: مقرر است سالانه این طرح در ۱۲۹ روستای استان اجرا شود.
وی اضافه کرد: بر اساس این طرح در هر روستا متناسب با ظرفیت‌های موجود، طرح‌های اشتغال در دستور کار قرار می‌گیرد که می‌تواند جهش تولید و رونق اقتصادی را به همراه داشته باشد، همچنان‌که تاکنون طرح‌های قابل توجهی در زمینه‌های مختلف از قبیل تولید گیاهان دارویی، خوشه‌های فرش، پرورش طیور و طرح‌های گردشگری در برخی از روستاهای استان تاکنون اجرایی شده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل با بیان اینکه اشتغالزایی در روستاها مورد تاکید دولت است ، افزود: بر این اساس سال گذشته ۱۲۹ روستا در استان برای اشتغالزایی شناسایی شد و برای امسال نیز شناسایی همین تعداد روستا برنامه‌ریزی شده است.
انتهای پیام/
چهار هزار میلیارد ریال اعتبار برای بزرگراه اردبیل-سرچم اختصاص می‌یابد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار