مدیرعامل نمایشگاه بین المللی تبریز در مصاحبه اختصاصی نصر مطرح کرد:

تقویت نمایشگاه طلا و جواهر تبریز از سال آینده / نمایش توان بر جسته کفش تبریز

1401/04/25 - 18:05 - کد خبر: 68580 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل نمایشگاه بین المللی تبریز گفت: اکنون در دنیا طلا و جواهر یک علم است، تراش الماس در دنیا یک علم است، چرا ما در ایران نمی توانیم الماس را تراش بدهیم؟ متاسفانه به علم تراش این صنعت رجوع نکرده ایم تنها از خرده ریز آنها می‌توان سود کرد.

به گزارش نصر،" حبیب ماهوتی" در حاشیه برگزاری شانزدهمین نمایشگاه بین المللی تخصصی طلا جواهر نقره و گوهر سنگ ها و هشتمین نمایشگاه بین المللی تخصصی ملزومات چرم، کیف و کفش و بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی ماشین آلات چاپ و بسته بندی و صنعت چاپ در گفتگو با نصر با اشاره به اهمیت برگزاری نمایشگاه طلا و جواهر گفت: سرتاسر بازار امیر نمایشگاه دائمی طلا و جواهر در تبریز است که بیش از 500 غرفه طلا جواهری داشته و هر کدام بیش از چند میلیارد طلا دارند؛ اما هدف ما از برگزاری چنین نمایشگاهی متفاوت تر از بازار امیر و دیگر بازار های طلافروشی در تبریز است.
وی با تاکید براینکه هدف ما از برگزاری نمایشگاه طلا و جواهر این بود که بتوانیم صنعت طلا و جواهر را اشاعه و علمی تر کنیم، گفت: در ایران طلا و جواهر بیشتر نسل به نسل آمده است، همه طلا فروشان سینه به سینه و در یک خانواده شکل یافته و ادامه دار بوده است.


 
ماهوتی افزود: اکنون طلا و جواهر و حتی تراش الماس در دنیا یک علم است، چرا ما در ایران نمی توانیم الماس را تراش بدهیم؟ متاسفانه به علم تراش این صنعت رجوع نکرده ایم تنها از خرده ریز آنها می‌توان سود کرد.
مدیرعامل نمایشگاه بین المللی تبریز گفت: چرا در کشور آذربایجان ماشین آلات تراش وجود دارد اما در ایران نه؟ البته لازم است این را بگوییم که اکنون این ماشین آلات وارد کشور می شوند.
وی با اشاره به هدف از برگزاری نمایشگاه تصریح کرد: هدف ما از این نمایشگاه به عرضه گذاشتن ماشین آلات طلا است تا این ماشین آلات نیز در کنار طلا و جواهر نشان داده شوند و تراش یک طلا در معرض دید عموم قرار گیرد.
ماهوتی گفت: هیچ طلا ساز اجازه بازدید از کارگاهش را نمی‌دهد، چرا که این نوعی آموزش است و هیچ کس این آموزش را به صورت رایگان در اختیار عموم قرار نمی دهد.


 
وی در ادامه با تاکید بر برگزاری قوی تر این نمایشگاه از سال آینده گفت: خودم را نیز در این رابطه مقصر می دانم، اگر بتوانیم چند نوبت نمایشگاه طلا و جواهر را به خوبی برگزار کنیم می توانیم به مردم و بازدید کنندگان نیز علم و دانش این صنعت را به نمایش بگذاریم و بهترین جواهر سازان را از بانکوک، فرانسه، روسیه، ایتالیا، آلمان و... کشور هایی که جواهر ساز هستند را به نمایشگاه بکشانیم.
وی با تاکید بر ارزش افزوده بسیار بالای طلا و جواهرات گفت: باید ما هم صنعت خودمان را جوان کنیم، ما معدن طلا داری و باید برای معدن طلا تعدادی کارخانه های جنبی بگذاریم و طلا را تبدیل کنیم
ماهوتی افزود: طلایی که از ایتالیا می‌آید طلای داخل آن از خاک ایران به آن کشور رفته است، یکی از این معادن در کنار گوش ما معدن اندریان که از خاک ایران رفته است.
وی در ادامه به برگزاری نمایشگاه کفش اشاره کرد و گفت: در بحث نمایشگاه کفش نیز هدفمان این نیست که شرکت کنندگان بیایند و برای ما اجاره غرفه بدهند و بروند، در این نمایشگاه نیز هدفمان عرضه و به نمایش گذاشتن ماشین آلاتی است که کفش را تولید می‌کنند.
ماهوتی با اشاره به کفش چرم تبریز به عنوان یکی از مهمترین صنعت های تبریز گفت: کفش های دست دوز تبریز یکی از بهترین نوع کفش های در جهان است؛  اما اکنون زمان کفش دست دوز دیگر گذشته است
وی با اشاره به فراگیری تکنولوژِی های روز دنیا گفت: اگر با تکنولوژی روز همگام نباشیم قطعا هنر محصولات مشابه دنیا را در کفش های خود نخواهیم دید و مجبوریم به جای تولید روزانه چند جفت کفش دست دوز از ماشین آلات تولید کفش استفاده کنیم که شیک ترین و با مدل ترین کفش ها را می‌توان به واسطه همین دستگاه ها تولید کرد.


 
وی با اشاره به اینکه در نمایشگاه امسال ماشین آلاتی که کفش تولید می کنند نیز حضور دارند، ادامه داد: در این نمایشگاه نمی‌خواهیم بگوییم که بیایید این کفش و این طلا را ببینید اگر چه فروش هم جز اهدافمان است اما اصلی ترین هدفمان  از فروش کفش این است که بتوانیم ابتدایی ترین اجزا را که نهایتا کفش را تولید می کنند عرضه کنیم.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار نصر درباره عدم حضور چرم سازان گفت: متاسفانه چرم سازان در این نمایشگاه به دلایلی شرکت نکردند و امیدواریم از سال آینده بتوانیم چرم سازان را نیز به نمایشگاه بیاوریم.
ماهوتی گفت: از استان های دیگر نیز در این نمایشگاه غرفه داریم که تلاش خواهیم کرد تا در سال های آینده تعداد آن را زیاد کرده و از سایر کشور ها نیز برنامه داریم تا آنها را برای نمایشگاه های بعدی دعوت کنیم.
وی در پایان با تاکید بر فراگیری آخرین تکنولوژیِ های روز دنیا خاطر نشان کرد: روی ماشین آلات چینی نیز حساب می کنیم اما نه با تولیدات ضعیف و ارزان قیمت چینی، متقاضی چینی داشتیم که اجازه شرکت آنها را بدلیل اینکه محصولات ضعیفی داشتند اجازه ندادیم، ما بدنبال کفش چین نیستیم بلکه به دنبال تکنولوژی و دستگاه های چینی هستیم و هدف اصلی ما رونق تولید در داخل کشور است.
انتهای پیام/
تقویت نمایشگاه طلا و جواهر تبریز از سال آینده / نمایش توان بر جسته کفش تبریز  محمدرضا اخگرگداز

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار