معاون اتحادیه طلا و جواهر تبریز:

مردم برای سرمایه گذاری در طلا از طلافروشان مشاوره بگیرند

1401/04/26 - 13:00 - کد خبر: 68578 نسخه چاپی

نصر: معاون اتحادیه طلا و جواهر تبریز گفت: به مردم توصیه میکنم باتوجه به نوساناتی که وجود دارد، از طرفی هم تعداد سودجویان و تحلیلگران زیاد شده بهتر است این تحلیل را از یک طلا فروش بپرسند و از آنها مشورت بگیرند و یا از همکاران ما در اتحادیه طلا و جواهر تبریز مشاوره بگیرند.

به گزارش نصر،"محمد پوراقدم شربیانی" در حاشیه برگزاری شانزدهمین نمایشگاه بین المللی تخصصی طلا جواهر نقره و گوهر سنگ ها که تا 25 تیرماه، از ساعت 16 الی 22 در سالن پروین اعتصامی نمایشگاه بین المللی برگزار خواهد شد، گفت: نمایشگاه طلا و جواهر 16 دور است که در تبریز برگزار می شود، متاسفانه چند دوره وقفه بخاطر حساسیت هایی بود که وجود تحریم ها بخشی از آن حساسیت ها است، اما خوشبختانه از امسال این نمایشگاه فعالیت خود را از سر گرفته است.
وی با تاکید بر اینکه نمایشگاه تبریز از نظر تعداد برگزاری نمایشگاه طلا و جواهر در کشور اول است، توضیح داد: در این نمایشگاه نزدیک 100 واحد شرکت تولیدی و عرضه کننده تکنولوژی طلا و جواهر فعالیت حضور دارند.
پور اقدم شربیانی گفت: عمده غرفه های این نمایشگاه خارج از استان بوده اند و امیدواریم از سال بعد تعداد غرفه های خارج از استان را بیشتر کنیم.
وی با انتقاد از برخی مشتریان درباره طلا های خارجی گفت: اینکه برخی فروشندگان می‌گویند طلا خارجی است بدلیل این است که حمایت از تولیدات داخلی کمتر شده و متاسفانه در تمامی اجناس همیشه جنس خارجی را تبلیغ کرده ایم؛ متاسفانه مصرف کننده همیشه بر این اعتقاد است که می‌گوید اگر خارجی باشد پس جنس بهتری است.


 
معاون اتحادیه طلا و جواهر تبریز گفت: تنها در شرایطی میتوان طلای خارجی در بازار داشت که بصورت قانونی طلایی به همراه مسافر وارد کشور شود و برای هر مسافر زن  150 گرم این مجوز وجود دارد که سهم بسیار ناچیزی بوده و عملا نمیتواند در بازار نقش آفرینی کند.
وی در ادامه خطاب به کسانی که میخواهند در صنعت طلا سرمایه گذاری کنند توصیه کرد: به مردم توصیه می کنم باتوجه به نوساناتی که وجود دارد، از طرفی هم تعداد سودجویان و تحلیلگران زیاد شده بهتر است این تحلیل را از یک طلا فروش بپرسند و از آنها مشورت بگیرند و یا از همکاران ما در اتحادیه طلا و جواهر تبریز مشاوره بگیرند.
شربیانی ادامه داد: با توجه به وضعیت اقتصادی حاکم بر جامعه، نوسانات نشان می دهد که طلا توانسته است تورم را پوشش داده و ابزار خوبی برای سرمایه گذاری در بلند مدت باشد.
وی به مردم توصیه کرد: بهتر است مردم مصنوعات طلا و طلای جدید خریداری کنند چرا که با این کار میتوان چرخه تولید را به حرکت آورد و در کنار آن سرمایه گذاری کرد.


 
وی سپس به خرید و فروش سکه پرداخت و گفت: در مورد سکه باید این نکته فراموش نشود که سکه همیشه حباب داشته و بهتر است مردم زمانی که سکه حباب کمتری دارد اقدام به خرید و زمانی که حباب بیشتری دارد اقدام به  فروش کنند.
معاون اتحادیه طلا و جواهر تبریز در پایان با تاکید بر عدم خرید طلای آبشده گفت: خرید طلای آبشده را به مردم توصیه نمیکنم، چون این یک ابزار داخل صنفی بوده و هیچ زمان حباب نخواهد داشت، از طرفی امکان تقلبی بودن آن بسیار است لذا بهتر است یا مصنوعات یا سکه و یا اگر قصد خرید طلای آبشده داشتند حتما از طلافروشان معتبر خریداری نمایند و این نکته نیز فراموش نشود که طلای آبشده همیشه تابع نرخ دلار و نرخ انس جهانی طلا است.
انتهای پیام/
مردم برای سرمایه گذاری در طلا از طلافروشان مشاوره بگیرند محمدرضا اخگرگداز

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار