معاون قضایی دادگستری آذربایجان شرقی؛

اولویت دادگستری آذربایجان شرقی برخورد جدی با جرایم خشن است

1401/04/23 - 16:10 - کد خبر: 68517 نسخه چاپی

نصر: معاون قضایی دادگستری آذربایجان شرقی گفت: اولویت ما در دادگستری آذربایجان شرقی، برخورد شدید با جرایم خشن و اراذل و اوباش است و هیچ گونه سهل انگاری در این خصوص صورت نخواهد گرفت.

به گزارش نصر، امان اله فیض الهی روز پنج‌شنبه در آئین تکریم و معارفه رئیس دادگستری مرند اظهار کرد: جرم ردیف اول در کشور «سرقت» است اما در آذربایجان شرقی، «توهین» و «ضرب و جرح» رتبه های اول جرایم می باشد.
وی ضمن اشاره به وقوع برخی جرایم در بعضی شهرستان ها خاطرنشان کرد: برنامه اول ما، مقابله جدی با جرایم خشن است و قطعاً از اجرای آن در استان حمایت خواهیم کرد.
معاون قضایی دادگستری آذربایجان شرقی گفت: اولویت بعدی ما در استان، حمایت جدی از انفال و برخورد با جرایم و تعرضات و اخلال عمومی است و تا حد ممکن با ساخت و سازهای غیرمجاز در بستر رودخانه ها و استفاده غیرمجاز از آب‌های زیرزمینی برخورد خواهد شد.
وی ضمن تاکید بر ضرورت برخورد قاطع ادارات مربوط با تخلفات حوزه منابع طبیعی گفت: مبارزه جدی با تعرض به منابع طبیعی و ساخت و سازهای غیرمجاز از دیگر اقدامات مهم دادگستری است.
فیض الهی در ادامه با اشاره به وظایف دادگستری اظهار کرد: در شرایط کرونایی، قوه قضائیه و دادگستری به خاطر رسیدگی به مشکلات مردم، حتی یک ساعت نیز تعطیل نشد و بر اساس آمار، میزان متوفیات کرونایی دادگستری به نسبت نیروهای آن از کلیه ادارات بیشتر بود.
وی خاطرنشان کرد: ما در اجرای عدالت مدعی موفقیت صد درصدی نیستیم اما سعی ما این بوده است به استانداردهای جهانی در این خصوص نزدیک شویم و در آذربایجان شرقی، میزان خطا در آرای صادره کمتر از از یک درصد است.
امام جمعه مرند نیز ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن دهه ولایت و امامت، گفت: تولد امامت در غدیر، بالاترین عیدها است و همه انبیاء الهی موظف بودند راه غدیر را هموار کنند.
حجت‌الاسلام علی نعمت‌زاده غدیر را راه توحید بیان کرد و افزود: پیام غدیر، فوق زمان ها برای ابدیت و برای همه است و علی شایسته ترین انسان برای امامت و ولایت بشریت در مسیر توحید بود.
وی خاطرنشان کرد: اگر به غدیر عمل می شد بسیاری از مسائل در جامعه اسلامی اتفاق نمی افتاد و امروز نیز بسیاری از موضوعات که ناشی از تفسیرهای نادرست است مطرح نمی شد.
امام جمعه مرند بیان داشت: پیام غدیر این است که همه ما باید عبد و تسلیم خدا باشیم و تا جاییکه می توانیم همه چیز ما باید علوی باشد. در این مراسم، «رضا احدی» به عنوان رییس دادگستری مرند معرفی و از خدمات هشت ساله «سیف اله زارع زاده»  قدردانی شد.
انتهای پیام/
اولویت دادگستری آذربایجان شرقی برخورد جدی با جرایم خشن است خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار