اظهارنظر مدیران بزرگترین شرکتهای شکلاتسازی جهان؛
افزایش قیمت، کام دوستداران شکلات را هم تلخ کرد!
نصر: بر اساس دادهها و نظرات جدید مدیران بزرگترین شرکتهای شکلاتسازی جهان، مصرفکنندگان به دلیل بحرانهای هزینه زندگی از جمله در اروپا و ایالات متحده، مصرف شکلات را کاهش میدهند.
به گزارش نصر، شرکت صنایع غذایی آمریکایی هرشیز اعلام کرد: به طور کلی حجم خرده فروشی شکلات در ایالات متحده طی دو ماه گذشته بین ۲ تا ۳ درصد کاهش یافته است زیرا قیمت ها افزایش یافته است.
به گفته محقق بازار در شیکاگو، حجم فروش محصولات شکلات در ایالات متحده در ۱۳ هفته منتهی به ۱۲ ژوئن ۱.۵ درصد نسبت به سال قبل کاهش یافت زیرا قیمت ها ۸.۲ درصد افزایش یافت.
مشاوران مککینزی در بریتانیا دریافتند که ۴۰ درصد از بریتانیاییها در چهار تا ۶ هفته منتهی به اواسط ماه می به محصولات ارزانتر روی آوردهاند. شکلات ارزانتر محتوای کاکائو کمتری دارد، به این معنی که حتی اگر حجم فروش شکلاتسازان در شرایط رکود ثابت بماند، تقاضای کاکائو کاهش مییابد.
تهاجم روسیه به اوکراین همچنین بر تقاضا تاثیر گذاشته است، تاجران و کارشناسان می گویند که دو کشور با هم ۵ درصد از تقاضای معمول جهانی کاکائو را تشکیل می دهند.
انتهای پیام/
خبرگزاری ایسنا