مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی:

امکان عضویت مودیان در سامانه ملی مودیان مالیاتی در اجرای قانون پایانه های فروشگاهی فراهم شد

1401/04/23 - 12:05 - کد خبر: 68474 نسخه چاپی

نصر: عیسی اروج زاده مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان، با اشاره به رونمایی از سامانه مودیان در اجرای قانون پایانه های فروشگاهی گفت: سامانه مودیان سامانه ای است تحت مدیریت سازمان که در آن به هر مودی، کارپوشه ویژه ای اختصاص یافته و تبادل اطلاعات میان مودیان و سازمان از این به بعد منحصرا از طریق آن کارپوشه انجام می شود که همه مودیان با توجه به فراخوان های انجام گرفته در آینده مکلف به استفاده از سامانه مذکور و صدور صورتحساب الکترونیکی خواهند بود.

به گزارش نصر، عیسی اروج زاده مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی افزود: خرده فروشی ها و واحدهای صنفی که مستقیما با مصرف کننده نهایی ارتباط دارند علاوه بر عضویت در سامانه مودیان موظف به استفاده از پایانه فروشگاهی نیز خواهند بود. 
اروج زاده ضمن اشاره به مزایای استفاده از سامانه مودیان اشاره کرد قبولی اعتبار صورتحساب هایی که از طریق سامانه مذکور صادر گردیده و قبولی خوداظهاری مودیانی که به طور کامل از قانون پایانه های فروشگاهی استفاده خواهند کرد از مزایای این سامانه می باشد. وی در ادامه افزود: همچنین جرایمی جهت مودیانی که ملزم به استفاده از سامانه مودیان و پایانه فروشگاهی خواهند شد، همچون عدم قبولی اعتبار صورتحساب هایی که از طریق سامانه فوق صادر نشده اند یا سایر جرایم مندرج در قانون جهت اجرای قانون پایانه های فروشگاهی در نظر گرفته شده است.


اروج زاده با بیان اینکه در حال حاضر سامانه فوق به صورت اختیاری در خدمت مودیان محترم قرار گرفته، افزود: تا کنون الزامی به استفاده مودیان از سامانه مذکور قرار نگرفته، لیکن در آینده نزدیک سازمان نسبت به فراخوان مودیان اقدام نموده و آموزش لازم در این خصوص در اختیار مودیان مشمول قرار خواهد گرفت.
وی خاطرنشان کرد مودیان جهت عضویت در این سامانه با مراجعه به درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی کشور به آدرس http://my.tax.gov.ir و انتخاب گزینه عضویت در سامانه مودیان و ایجاد کارپوشه، مشخصات کاربری ورود به کارپوشه را از طریق پیامک دریافت نمایند.
همچنین اروج زاده با اشاره به آمار اظهارنامه و تبصره ۱۰۰ های ارایه شده از سوی مودیان اشخاص حقیقی عنوان نمودند تا کنون تعداد ۲۱۳،۹۳۵ نفر از مودیان نسبت به ارایه تبصره ۱۰۰ یا اظهارنامه اقدام نموده اند که در مقایسه با سال قبل حدود  ۴۰ درصد افزایش داشته است.
مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی در خصوص اقدامات انجام گرفته در استان بابت تامین وصولی، اقداماتی همچون شناسایی پرونده های جدید مالیاتی، پیگیری انتقال پرونده های مالیاتی شرکتهایی که در خارج از استان نسبت به پرداخت مالیات اقدام می نمایند و مبارزه با فرار مالیاتی اشاره نمود‌.
انتهای پیام/
امکان عضویت مودیان در سامانه ملی مودیان مالیاتی در اجرای قانون پایانه های فروشگاهی فراهم شد نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار