سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خلخال؛

ارتفاع برف در خلخال به بیش از ۳۰ سانتیمتر رسید

1398/08/27 - 13:42 - کد خبر: 6845 نسخه چاپی

نصر: بارش برف برای چهارمین روز متوالی در خلخال تدوام یافته و ارتفاع آن در برخی از مناطق بلند و کوهستانی این شهرستان به بیش از ۳۰ سانتیمتر رسید.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خلخال امروز گفت: بارندگی در راه‌های ارتباطی این شهرستان که از جمعه هفته گذشته آغاز شده، امروز نیز ادامه داشته و هم‌اکنون ارتفاع برف در گردنه الماس واقع در جاده ارتباطی خلخال به اسالم به بیش از ۳۰ سانتیمتر رسیده است.

معروف خسروی اظهارداشت: بارش برف همراه با کولاک ،یخ‌بندان سطح جاده و محدودیت دید ناشی از وجود مه غلیط و کولاک برف در سطح جاده موجب کندی در تردد خودروهای عبوری در راه‌های ارتباطی منتهی به استان گیلان شده است.

وی با بیان اینکه با تلاش شبانه‌روزی راهداران این اداره تمام راه‌های اصلی ،فرعی و روستایی شهرستان باز بوده و تردد خودروها در آن جریان دارد، گفت: به علت افزایش شدت بارش برف در راه‌های خلخال - اسالم و خلخال - پونل تردد در این جاده‌ها به کمک استفاده از زنجیرچرخ امکان‌پذیر است. 

وی با توصیه به رانندگان عبوری از مسیرهای یاد شده برای همراه داشتن زنجیرچرخ و سایر لوازم و تجهیزات مورد نیاز زمستانی، افزود: بی‌توجهی به تجهیز وسیله نقلیه بدون زنجیرچرخ از جمله گردنه سخت‌گذر الماس موجب گرفتار شدن رانندگان این گونه وسایط نقلیه موتوری در بین راه و ایجاد مشکل در برف‌روبی و نمک‌پاشی جاده و ترافیک روان در مسیرهای برفی منطقه می‌شود.

وی اظهارداشت: برغم تدوام بارندگی برف در سه روز گذشته و امروز تلاش راهداران در برف‌روبی، بازگشایی و نمک‌پاشی، مانع از مسدود شدن حتی لحظه‌ای از مسیرهای کوهستانی و برفگیر خلخال- اسالم و پونل شده است.

رئیس اداره هواشناسی خلخال نیز از بارش بیش از ۱۰ سانتیمتر برف در این شهر خبر داد و گفت: بارندگی‌های برف در این شهرستان که از بامداد روز جمعه هفته گذشته آغاز شده تا پایان روز سه‌شنبه هفته جاری تدوام خواهد داشت.

فرامرز فرض‌الله‌پور اظهارداشت: حداقل دمای هوای امروز این شهر به چهار درجه زیر صفر رسید که نسبت به پایین‌ترین دمای روز قبل تفاوتی نکرده و گرم‌ترین دمای هوای امروز نیز صفر درجه بوده که در مقایسه با گرم‌ترین زمان روز قبل یک درجه گرم‌تر شده است .

خلخال در جنوب اردبیل از شهرستان‌های سردسیر کشور است.

انتهای پیام/

ارتفاع برف در خلخال به بیش از ۳۰ سانتیمتر رسید نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار