شهردار آذرشهر؛

۲۳۰میلیارد تومان از پرونده زمین‌خواری اراضی آذرشهر به بیت المال بازگردانده شد

1401/04/22 - 22:49 - کد خبر: 68445 نسخه چاپی

نصر: شهردار آذرشهر از خلع ید صدها هکتار از اراضی شهرک تیکان لو این شهر و بازگشت ۲۳۰ میلیارد تومان به نفع مردم خبر داد.

به گزارش نصر، میثم چوخاچی زاده مقدم روز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران با اشاره به پرونده زمینخواری بزرگ در این شهرستان در سال های گذشته، گفت: با تلاش شهرداری، نهادهای نظارتی و دادگستری این شهرستان، ۲۳۰ قطعه از اراضی شهرک تیکان لو به ارزش تقریبی ۲۳۰ میلیارد تومان به نفع شهرداری خلع ید شده است.
وی کل اراضی این شهرک جدید را یک میلیون متر مربع اعلام کرد و گفت: در تلاش هستیم تعداد اراضی خلع ید شده را به ۵۰۰ قطعه رسانده و حقوق شهروندان آذرشهری را بازگردانیم.
شهردار آذرشهر با بیان اینکه پرونده زمین خواری در این شهرستان بزرگترین پرونده فساد اقتصادی در آذربایجان شرقی بود، اظهار کرد: این پرونده ۳۴ متهم دارد که برخی مقام های سابق تا افراد عادی خارج از سیستم اداری را شامل شده و پرونده آنان به اتهام تشکیل شبکه چند نفره برای اختلاس، ارتشا، جعل و تبانی برای فروش مال غیر در حال رسیدگی است.
به گفته وی میزان اختلاس یاد شده حدود ۱۴ میلیارد تومان بوده که با بروز رسانی اعداد و ارقام، به ۳۴ میلیارد تومان خواهد رسید.
مقدم با مقایسه میزان اختلاس و زمین خواری صورت گرفته، یادآور شد: تمامی بودجه یکساله این شهرداری ۴۰ میلیارد تومان است که با این حساب، رقم ۲۳۰ میلیارد اراضی بازگردانده شده بسیار چشمگیر است.
وی به حساسیت بالای این پرونده در میان مردم آذرشهر اشاره کرد و با بیان اینکه خلع ید از زمین خواران موجب بازگشت اعتماد مردم شده است، اظهار کرد: در این مسیر بارها از سوی افراد مختلف با پیشنهادات مختلف و حتی تهدید مواجه شده ایم.
شهردار آذرشهر همچنین از تضییع حقوق ۱۲۰ نفر از شهروندان آذرشهر در این اراضی خبر داد و گفت: با خلع ید از اراضی یاد شده و همکاری دادستانی این شهرستان، تعداد ۱۲۰ خانوار ضمن دریافت زمین هایشان، بعد از ۱۷ سال به حق خود خواهند رسید.
مقدم در ادامه از افزایش درآمد و نیز تحقق بودجه شهرداری آذرشهر با وجود مشکلات اقتصادی در کشور خبر داد و افزود: در سال ۱۳۹۹ این شهرداری را با ۲۲ میلیارد تومان بودجه و ۱۱میلیارد بدهی تحویل گرفتیم اما در دو سال گذشته با تسویه تمام دیون خود، از نظر تحقق بودجه نیز در وضعیت مناسبی قرار داریم.
به گفته وی، شهرداری آذرشهر از نظر تسویه بدهی های معوق در سطح استان پیشتاز بوده و متوسط اسناد راکد مالی به دو ماه رسیده است.
انتهای پیام/
۲۳۰میلیارد تومان از پرونده زمین‌خواری اراضی آذرشهر به بیت المال بازگردانده شد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار