رییس دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی؛

غدیر مسلمانان را به درجات متعالی رساند

1401/04/22 - 18:16 - کد خبر: 68433 نسخه چاپی

نصر: رییس دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی با بیان اینکه راز و رمز رسیدن به درجات بالا درک محضر انسان‌های بزرگ است، گفت: پیام غدیر هم به این موضوع تاکید دارد که انسان می‌تواند به درجات متعالی نائل شود.

به گزارش نصر، میکائیل جمال‌پور در نخستین مرحله از سلسله نشست های علمی پژوهشی دومین کنگره بین المللی شعر ترکی غدیر در تبریز اظهار کرد: خودشناسی، انسان را در شناخت جنبه‌های مختلف معارف الهی و انسانی کمک می‌کند و شناخت خطبه غدیر هم همین طور است. 
وی دامه داد: ما انسان ها علاقمند به شناخت هر چیزی غیر خودمان هستیم و به همین دلیل است سایر موارد را به خوبی تشریح می کنیم.
جمالپور افزود: انسان شناسی مقدم ترین دانش‌ بر دانش‌ها بوده  اما ما در این حیطه دست پر نیستیم.
وی اظهار کرد: در این دنیا همه چیز قابل پیش بینی است تنها موجودی که قابل پیش بینی نیست ما انسان ها هستیم.
وی با بیان اینکه انسان موجود پیچیده است و مانند کتابی هزار صفحه ای است، افزود: انسان شناسی یعنی اینکه خودمان را بهتر بشناسیم اما شناخت خود کاری سخت است و بسیاری ها جرات این امر را ندارند.
رییس دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز کرد: یکی از سنت های حسنه در روز غدیر احسان دادن به شمار می رود که بر این مهم تاکید شده است.
جمال پور بیان کرد: ما یک نگاه مثبت هم در خصوص انشان شناسی داریم که می گوید انسان ارزشمند بوده و ارزش آدمی ذاتی است.

امام شناسی مهم ترین نکته خطبه غدیر است 
استاد حوزه و دانشگاه نیز در این نشست امام شناسی را مهم ترین نکته خطبه غدیر دانست و گفت: لازم است امام شناسی با رویکرد خاصی مد نظر قرار گیرد.
حجت الاسلام داود داداش زاده اظهار کرد: اگر حجت الهی شناخته نمی شد طبیعتا هدف خلقت ابتر می ماند، همچنین اگر امام شناخته نمی شد هیچ یک از وحی‌های الهی قابل شناخت نبود.
وی ادامه داد: لازم است امام شناسی با رویکرد خاصی مد نظر قرار گرفته و به همگان شناسانده شود.
حجت الاسلام داداش زاده همچنین گفت: امامت نقش به سزایی در شناخت خداوند دارد، اسلام بدون حضرت علی(ع) و غدیر معنی ندارد و جهان اسلام باید قدردان غدیر و امیر المومنین باشد.
نخستین مرحله از سلسله نشست های علمی پژوهشی دومین کنگره بین المللی شعر ترکی غدیر در تبریز برگزار و اشعاری در خصوص واقعه غدیر سروده شد.
آیین اختتامیه دومین کنگره شعر ترکی غدیر با حضور شاعران ایران و پنج کشور جهان ۲۵ تیرماه در محوطه تاریخی مسجد کبود تبریز برگزار خواهد شد.
انتهای پیام/
غدیر مسلمانان را به درجات متعالی رساند خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار