مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی؛

در هنگام بحران خروج از شهر تبریز خیلی سخت است

1401/04/22 - 17:31 - کد خبر: 68428 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی گفت: به علت وجود مشکلات متعدد در ورودی و خروجی‌های تبریز خروج از این شهر در مواقع بحران خیلی سخت خواهد شد.

به گزارش نصر، اروجعلی علیزاده در نشست کارگروه حمل و نقل و جا به جایی پدافند غیر عامل استان با اشاره به احتمال وقوع حوادث طبیعی و غیر طبیعی در استان گفت: در حالت عادی هنگام خروج و یا ورد به شهر تبریز با ترافیک‌های سنگینی رو به رو هستیم که عامل این هم وجود برخی مشکلات از جمله مشکلات مدیریتی هست.
وی افزود:ی هماهنگی‌های لازم بین دستگاه ها‌ی اجرایی استان برای ساماندهی وضعیت وجود ندارد و اگر این مشکلات به زودی حل نشود تخلیه شهر در مواقع بحران امکان پذیر نخواهند بود.
علیزاده تشکیل کمیته‌ای در این باره را برای بررسی موضوع خواستار شد و از مسئولان دستگاه‌های اجرایی مرتبط  خواست با معرفی کارشناسان خود به این کمیته و ارائه راهکار‌ها مناسب و تامین اعتبارات لازم و هم فکری از ایجاد حوادث احتمالی جلوگیری شود.
مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی نیز در این کارگروه با تاکید بر لزوم سطح بندی زیر ساخت‌ها در پدافند غیرعامل گفت: با مشخص کردن زیرساخت‌های حیاتی حساس می‌توانیم امکانات و عملکرد پدافند غیرعامل را اعمال کنیم.
محمدباقر آقایی افزود: اگر سطح بندی انجام شود می توانیم زیر ساخت هایمان را شناسایی، طبقه بندی و اولویت بندی کنیم و با ارائه راهکار جلوی اسیب‌ها و تهدید‌ها را بگیریم.
وی ادامه داد: باید دقت کنیم آسیب با تهدید متفاوت است آسیب‌ها آن‌هایی هستند که دست خودمان هست و راهکار اش را هم داریم، ولی تهدید‌ها آنهایی هستند که ما نمی‌دانیم از کدام حوزه تهدید خواهد شد.
مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی با بیان اینکه موضوع پدافند غیرعامل با مدیریت بحران متفاوت است افزود: وظایف مدیریت بحران در خصوص تهدیدات طبیعی از جمله سیل، زلزله و طوفان است که تقربیا در کشور ما ۴۲ مورد بحران طبیعی شناسایی شده که ۳۶ مورد آن در استان آذربایجان شرقی است.
آقایی ادامه داد: وظایف پدافند غیر عامل در خصوص تهدیدات غیر طبیعی، تهدیدات انسان ساز و آن دسته تهدیداتی که پشت آن فکر اندیشه و فناوری دشمن وجود دارد  و نباید اجازه بدهیم دشمنان  زیر ساخت هایمان را از ببرند.
مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری گفت: برای مقابله با تهدید‌ها باید ماهیت، جنس و ابعاد تهدید را به خوبی بررسی کنیم و با آن مقابله کنیم.
انتهای پیام/
در هنگام بحران خروج از شهر تبریز خیلی سخت است نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار