میرکاظمی در حاشیه جلسه هیأت دولت:

بازگشت ارز ۴۲۰۰ تومانی درست نیست/ اعتبار ۲۷ هزار میلیاردی برای طرح‌های عمرانی

1401/04/22 - 12:59 - کد خبر: 68371 نسخه چاپی

نصر: رئیس سازمان برنامه و بودجه از تخصیص ۲۷ هزار میلیارد تومان برای پروژه‌های عمرانی خبر داد و شایعه بازگشت ارز ۴۲۰۰ تومانی را رد کرد.

به گزارش نصر، سید مسعود میرکاظمی روز چهارشنبه در حاشیه هیأت دولت در جمع خبرنگاران، درباره تعهدات سفرهای استانی دولت گفت: پایان سال گذشته ۱۳۵ درصد تعهدات سفرهای استانی اجرایی شد که ۳۵ درصد بیشتر از تعهدات بود و امسال هم بیشتر خواهد بود.
رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان این‌که عمده درآمدهای کشور از مالیات و نفت است، افزود: از آنجا که مالیات‌ها از مرداد ماه پرداخت می‌شود و از آن‌سو قرار است برای عمران استقراض نکنیم، پرداخت‌های عمرانی از مرداد ماه بیشتر می‌شود.
میرکاظمی افزود: به همین منظور ۱۲ هزار میلیارد تومان از تیر اختصاص دادیم که این مبلغ علاوه بر ۱۵ هزار میلیارد تومان اوراق است که برای پروژه‌های عمرانی اختصاص داده شده است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه در خصوص رتبه‌بندی معلمان هم توضیح داد: برای رتبه‌بندی معلمان ۶ هزار میلیارد اعتبار در نظر گرفته بودیم. منابع و مصارف برای هر ماه بسته می‌شود و قبل از رسیدن پایان ماه انجام می‌شود.
میرکاظمی مبلغ بودجه را ۳۸ هزار میلیارد اعلام و اضافه کرد: برای رتبه‌بندی منبع گذاشتیم و در سقف بودجه این منابع پرداخت می‌شود.
وی با رد برخی اخبار مبنی بر ارائه لایحه از سوی دولت به مجلس برای بازگشت ارز چهار هزار و 200 تومانی اظهار داشت: بازگشت ارز چهر هزار و 200 تومانی درست نیست و چیزی به نام ارز ترجیحی نداریم. اگر دولت بخواهد حمایت کند، باید مابه‌التفاوت ریالی را پرداخت می‌کند که این فقط برای گندم و دارو است.
میرکاظمی در عین حال خاطرنشان کرد: یکی از بحران‌های جدی در همه کشورهای دیگر هم افزایش قیمت غذایی و انرژی است؛ طوری که حتی کشورهای بدون تورم هم جهش تورم داشتند.
رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به تلاش دولت در حمایت از مردم با پرداخت عادلانه یارانه‌ها ادامه داد: پیش از این هر تُن روغن را ۷۰۰ دلار وارد می‌کردیم که الآن به دو هزار و 400 دلار در تُن رسیده است.
میرکاظمی درباره مصوبه پرداخت عیدی مناسبت‌های ملی و مذهبی و پرداخت آن به معلمان گفت: اصلاً چنین مصوبه‌ای نداریم و اگر باشد همراه دیگر کارکنان دولت به معلمان هم پرداخت می‌شود.
انتهای پیام/
بازگشت ارز ۴۲۰۰ تومانی درست نیست/ اعتبار ۲۷ هزار میلیاردی برای طرح‌های عمرانی خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار