یک مقام ایرانی در حج خبر داد:

بازگشت حجاج ایرانی از فردا و انصراف ۴۳ نفر از حج

1401/04/22 - 12:13 - کد خبر: 68358 نسخه چاپی

نصر: سرپرست ستاد مکه از بازگشت حجاج ایرانی از فردا به کشور خبر داد و گفت: از مجموع ۳۹ هزار و ۶۳۵ ویزایی که عربستان برای زائران ایرانی صادر کرده بود ۴۳ نفر از شرکت در حج انصراف دادند.

به گزارش نصر، اکبر رضایی،ـ سرپرست ستاد مکه ـ گفت: در مجموع ۳۹ هزار و ۶۳۵ ویزا از سوی عربستان سعودی برای زائران ایرانی صادر شد. از این میان حدود ۴۳ نفر از تشرف به حج منصرف شدند که متاسفانه نتوانستیم ویزاهای آن‌ها را باطل و افراد دیگری را جایگزین کنیم.
او با بیان این‌که کل زائران حج تمتع در قالب ۳۰۲ کاروان سامان‌دهی شدند، افزود: ۲۱ هزار و ۲۰۰ نفر از زائران در قالب کاروان‌های «مدینه اول» و ۱۷هزار و ۱۷۶ زائر نیز در قالب کاروان‌های «مدینه دوم» سامان‌دهی شدند.
سرپرست ستاد مکه با اشاره به پایان ایام تشریق و مناسک حج، همچنین از پایان موفقیت‌آمیزحج زائران ایرانی خبر داد و با اشاره به آغاز خروج تدریجی حجاج از مکه، گفت: زائران همزمان از مکه به شهر مدینه و همچنین فرودگاه جده برای برگشت به کشور اعزام می‌شود. ۲۲ تیرماه ۱۳۰۰ زائر در قالب ۱۱ کاروان مدینه بعد از مکه خارج شده و در شش هتل مدینه مستقر می‌شود. پنجشنبه ۲۳ تیرماه نیز نخستین گروه در قالب سه پرواز به تهران و دو پرواز به تبریز خواهد رفت.
رضایی همچنین از برقراری دوباره حمل و نقل درون شهری مکه که همزمان با مناسک حج، متوقف شده بود، خبر داد و گفت که برنامه‌های زائران در مکه و مدینه به روال قبل و عادی برگشته است.
انتهای پیام/
بازگشت حجاج ایرانی از فردا و انصراف ۴۳ نفر از حج خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار