خبر/

واقعه غدیر در ۱۲ نقطه آذربایجان شرقی بازآفرینی می‌شود

1401/04/21 - 09:28 - کد خبر: 68232 نسخه چاپی

نصر: دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر در آذربایجان شرقی با بیان اینکه در تاریخ اسلام هیچ واقعه ای به اندازه غدیرخم حیاتی نبوده، بازسازی این واقعه را تبیینی برای عموم مردم عنوان کرد و افزود: واقعه تاریخی غدیرخم در ۱۲ نقطه استان از جمله تبریز بازسازی و به صورت نمادین اجرا می‌شود.

به گزارش نصر، حجت الاسلام حسن کاملی فر در جمع خبرنگاران به مناسبت دهه امامت و ولایت با اشاره به اهمیت غدیرخم و لزوم تبیین آن در بین اقشار مختلف مردم، گفت: برنامه های مختلف فرهنگی، هنری، دانشگاهی و جشن های مردمی برای تبیین اهمیت آن تدارک دیده شده که ۹۰ درصد آن ها مردم محور است.
وی ادامه داد: ستاد غدیر به عنوان ستادی برای هماهنگی و تسهیل‌گری است و در برپایی جشن ها، مردم پای کار هستند و موکب ها نیز در روزهای ۲۶ و ۲۷ از میدان آبرسان تا چهارراه شریعتی در این خصوص برنامه های متنوعی را اجرا خواهند کرد که ایستگاه های صلواتی، اجرای سرود، تیتر و اطعام از آن جمله است.
وی با اشاره به اهمیت اطعام در روز غدیرخم و تاکید ائمه به آن، بیان کرد: در این روز توسط هیئت ها و تشکل های مردمی بیش از ۱۲هزار پرس غذا پخته و بین نیازمندان توزیع می شود.
دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر در آذربایجان شرقی با تاکید به اینکه قرآن به این واقعه مهم تاریخی در آیات متعدد اشاره داشته و پیامبر اسلام نیز در خصوص آن روایات زیادی دارند، برگزاری کارگاه های علمی در خصوص تبیین واقعه غدیر از روی اسناد تاریخی در دانشگاه ها را از جمله برنامه های علمی بنیاد غدیر برشمرد.
وی برگزاری جشنواره بین المللی شعر ترکی غدیر با حضور اساتید و شاعرانی از کشورهای اسلامی ترک زبان همسایه از جمله جمهوری آذربایجان و ترکیه را از برنامه های فرهنگی و هنری به مناسبت غدیر خم نام برد.
حجت الاسلام کاملی فر با بیان اینکه برنامه های غدیر خم از روز قربان و با نماز عید قربان آغاز شده است از برپایی جشن های مردمی در پارک ها و محافل مختلف تبریز و دیگر شهرستان ها خبر داد و افزود: جشن بزرگ غدیرخم نیز در روز غدیر در محوطه ارک تبریز برگزار خواهد شد.
وی همچنین اعلام کرد: پرده خوانی واقعه غدیر خم نیز در محوطه مسجد کبود به مدت هفت روز پس از روز غدیرخم اجرا خواهد شد.
انتهای پیام/
واقعه غدیر در ۱۲ نقطه آذربایجان شرقی بازآفرینی می‌شود خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار