مدیر حج و زیارت استان؛

حاجیان آذربایجان شرقی از ۲۳ تیر برمی‌گردند

1401/04/21 - 09:17 - کد خبر: 68228 نسخه چاپی

نصر: مدیر حج و زیارت آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه مناسک و آداب حج و وقوف در عرفات حجاج عزیز در ایام تشریق با موفقیت و سلامتی کامل به اتمام رسید و پس از رمی جمرات به سمت مکه مکرمه عزیمت کردند، گفت: حاجیان استان از ۲۳ تیر برمی‌گردند.

به گزارش نصر، امیر روحی ملکی روز سه شنبه در گفت و گویی در تبریز از مکه، اظهار کرد: الحمدلله پس از انجام مناسک حج ابراهیمی مشکل خاصی برای زایران آذربایجان شرقی پیش نیامده و همگی در صحت کامل هستند.
وی اعلام کرد: اولین پرواز برگشت حاجیان آذربایجان شرقی پس از ۳۳ روز اقامت در سرزمین وحی روز ۲۳ تیر جاری از جده به فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز انجام می شود.    
روحی با بیان اینکه عملیات بازگشت حاجیان آذربایجان شرقی به تبریز در سه روز انجام می شود، افزود: تمام یکهزار و ۵۱۵ زائر استان در قالب ۱۱ کاروان و ۶۵ نفر از عوامل حج استان از طریق فرودگاه جده به فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز بازمی گردند.  
به گزارش ایرنا، بعد از ۲سال وقفه در اعزام حجاج به دلیل بحران کرونا امسال شاهد اعزام ها به حج تمتع بودیم.
امسال بنا به تصمیم وزارت حج عربستان متقاضیان بالای ۶۵ سال به حج تمتع اعزام نشدند و با توجه به شرایط کرونایی و تصمیم عربستان مبنی بر عدم گسترش این بیماری ۳۹ هزار و ۶۳۰ زائر واجد شرایط از کشورمان برای انجام مناسک حج به سرزمین وحی اعزام شدند.  
اَیامِ تَشْریقْ عنوانی برای روزهای ۱۱ تا ۱۳ ذی الحجه است. حج‌گزاران بخش مهمی از مناسک حج مثل قربانی و رمی جمرات را در همین ایام انجام می‌دهند؛ به همین دلیل این ایام در فرهنگ اسلامی، آداب و جایگاهی ویژه دارند. در برخی از منابع، از ایام تشریق به عنوان یکی از عیدهای اسلامی یاد شده است.
انتهای پیام/
حاجیان آذربایجان شرقی از ۲۳ تیر برمی‌گردند خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار