تاج:

اگر من نبودم سر داستان مشهد تعلیق می‌شدیم/ آمده‌ام حرکت مثبتی را رقم بزنم

1401/04/20 - 18:14 - کد خبر: 68216 نسخه چاپی

نصر: کاندیدای ریاست فدراسیون فوتبال می‌گوید به توصیه برخی در انتخابات ثبت‌نام کرده است.

به گزارش نصر، مهدی تاج بعد از ثبت‌نام برای انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال اظهار کرد: دوستانی از اعضای مجمع و برخی مجموعه‌ها پیشنهاد دادند من در انتخاب شرکت کنم. امیدوارم حرکت مثبتی را در حوزه فوتبال رقم بزنیم.
او درباره این که سه دوره در هیات‌ رییسه فدراسیون فوتبال حضور داشته و قانونا نمی‌تواند در انتخابات حاضر باشد هم گفت: قانون به گذشته برنمی‌گردد. چون قانون یک سال است که  تصویب شده است. البته من به قانون احترام می‌گذارم و اگر بگوید نمی‌توانم شرکت کنم، اصرار ندارم کار بی‌قانونی کنم.
رییس پیشین فدراسیون فوتبال درباره نواب رییسش هم گفت: مهدی محمدنبی و قنبرزاده همراه من خواهند بود. آقای نبی چهار دوره در فدراسیون بودند و کامل سیستم فوتبال را می‌شناسند. دو دوره‌ای که ما در فدارسیون بودیم دوره خوبی بود و تیم ملی دو بار به جام‌جهانی صعود کرد. فکر می‌کنم  ۱۲ بازی تدارکاتی خوب هم انجام دادیم و الان برای کمک آمده‌ایم. هر رییس فدراسیونی بیاید دو موضوع مهم مقابلش وجود دارد. ابتدا مساله اساسنامه و دوم ورود بانوان به ورزشگاه است. دو نامه آقای اینفانتینو و شیخ‌سلمان داده‌اند که بدون جواب مانده است. برخی فکر می‌کنند اگر این نامه‌ها بدون جواب بماند، دردسرهایی برای فوتبال ما ایجاد شود. در هر صورت درخواست فیفا و AFC است. ما اگر می‌خواهیم مجامع بین‌المللی را بپذیریم باید این ضوابط را رعایت کنیم و به سمتی حرکت کنیم که بازی‌های تیم ملی با ورود بانوان باشد. در دروه ما بازی پرسپولیس با کاشیما و بازی با کامبوج با حضور بانوان انجام شد. باید زیرساخت‌هایی ایجاد کنیم چون درخواست فیفا و AFC  است. بحث دیگر مطالبات ایران از فیفا است. در زمان خودمان ۹ میلیون دلار در فیفا داشتیم و الان این عدد به ۲۳ میلیون دلار رسیده است.
او درباره بحث سرمربی تیم ملی هم گفت: من تجربه دو دوره جام‌جهانی را دارم که با آقای کی‌روش رفتیم. سرمربی داخلی هم کمک می‌کند اما فضای امروز تیم ملی مورد پسند ما نیست. این فضا بسیار نادر است. هیچ دوره‌ای بازیکنان تیم ملی این‌گونه اظهار نظر نکردند. قبلا اجازه نمی‌دادیم که بازیکنی درباره سرمربی تیم ملی صحبت کنند.
تاج درباره این که اگر به عنوان رییس فدراسیون فوتبال انتخاب شود، کی‌روش سرمربی تیم ملی می‌شود؟ هم گفت: امیدوار هستیم و باید پیش برویم ببینیم شرایط چگونه است. ما شرایط و توصیه‌های داخلی داریم که باید به آن‌ها توجه کنیم.
او هم‌چنین گفت: زمان مسئولیتم قرارداد ۲۰ ساله‌ای با قطر بستیم و الان هم اگر اردویی در آن‌جا برگزار می‌شود به خاطر همان قرارداد است.
رییس پیشین فدراسیون فوتبال درباره حواشی قرارداد ویلموتس هم گفت: پرونده ویلموتس نکاتی شفاف دارد که قابل ذکر است. آن چه باعث شده ما سکوت کنیم به معنی این نیست که مدارک و مستندات کافی درباره این موضوع نداشته باشیم. صبر کرده بودیم که رای دادگاه CAS بیاید و وکلای ویلموتس استفاده نکنند. من نایب‌ رییس AFC هستم و آن‌جا انتظاراتی دارند. اگر کارهای من نبود سر داستان مشهد و برخی مسائل دیگر تا به حال تعلیق شده بودیم. در هیات‌رییسه صحبت کردم و اعتقادم این بود کسانی که در مشهد این ماجرا را رقم زدند، دولت، رییس مجلس و قوه ‌قضاییه بیانیه دادند و گفتند با خاطیان باید برخورد شود. به آقای اینفانتینو گفتم وقتی دولت، وزیر را مامور می‌کند که با خاطیان مشهد برخورد شود یعنی دولت موافق اتفاقات مشهد نیست پس از اگر تعلیق کنید به سود بی‌انضباط‌هاست. آقای اینفانیتو و شیخ سلمان این منطق را پذیرفتند. من درباره نایب‌رییسی‌ام در AFC تا به حال صحبت نکرده بودم. آن‌جا باید قانون را رعایت کنید اما گاهی می‌شود کمک کرد.
او درباره این که آیا حکمی داده است که میرشاد ماجدی در انتخابات نباشد هم گفت: من که کاره‌ای نیستم.
انتهای پیام/
اگر من نبودم سر داستان مشهد تعلیق می‌شدیم/ آمده‌ام حرکت مثبتی را رقم بزنم خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار