با طراحی محققان کشور؛

سامانه ضدبارش تگرگ به کمک مدیریت بحران و حوادث آمد

1401/04/20 - 17:39 - کد خبر: 68210 نسخه چاپی

نصر: سامانه ضدبارش تگرگ طراحی شده توسط محققان کشور طی فرآیندی در آسمان، تگرگ را تبدیل به باران می کند و در هنگام بارش خسارت های کم تری به تاسیسات تحمیل می شود.

به گزارش نصر، علیرضا نوریان مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان با اشاره به این که مهم ترین مزیت سامانه ضدبارش تگرگ به صفر رساندن خسارت های احتمالی است، گفت: سامانه ضدبارش تگرگ با تولید امواج صوتی خاص در آسمان تگرگ ها را به قطرات باران تبدیل می کند.
وی افزود: با انفجار گاز استیلن در یک محفظه انفجار ویژه که راکتور نامیده می شود، تولید و انتشار امواج صوتی به داخل ابرهای تندری صورت می گیرد که از طریق ایجاد تلاطم در کریستال های یخی، باعث مختل شدن روند رشد دانه های تگرگ شده و پس از این فرآیند، تگرگ ها تبدیل به قطرات باران می شوند.
به گفته نوریان، سامانه ضدبارش تگرگ به دو صورت نیمه هوشمند برای اولین بار در خاورمیانه و بصورت کاملا هوشمند برای نخستین بار در جهان طراحی و ساخته شده است.
وی خاطر نشان کرد: سامانه ضدبارش تگرگ جهت حفاظت مزراع، باغات کشاورزی، اماکن شهری و صنعتی و پارکینگ شرکت های خودرو سازی به کار می رود و از آسیب و خسارت ناشی از بارش دانه های تگرگ به کار می رود.
این مدیر حوزه دانش بنیان توضیح داد: اثربخشی سامانه ضدبارش تگرگ ایران ساخت ۳۰ درصد بیش از نمونه خارجی است و صرفه اقتصادی بیشتری دارد.
وی افزود: سامانه ضدبارش تگرگ به کشور ترکیه صادر می شود و مشتریان خارجی کیفیت سامانه را تایید کرده اند. ساخت سامانه ضدبارش تگرگ منجر به ایجاد فرصت شغلی به صورت مستقیم و ۲۰ فرصت شغلی به صورت غیرمستقیم شده است.
تاکنون ۵۰۰ سامانه ضدبارش تگرگ در سطح کشور نصب شده و به شکلی نیاز کشور به سامانه ضدبارش تگرگ برطرف شده و مانع خروج ارز از کشور شده است.
انتهای پیام/
سامانه ضدبارش تگرگ به کمک مدیریت بحران و حوادث آمد خبرگزاری مهر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار