رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مطرح کرد:

تبریز، مهد صنعت شیرینی و شکلات کشور/ قرابیه سنت آذربایجان است 

1401/04/20 - 16:08 - کد خبر: 68196 نسخه چاپی

نصر: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه تبریز مهد صنعت شیرینی و شکلات است، گفت: میزبانی از برجسته ترین و نام آورترین قنادان کشور و بین الملل در جشنواره قرابیه و نمایشگاه توانمندی و معرفی سوغات آذربایجان، افتخار است. 

به گزارش نصر، صابر پرنیان در نشست خبری جشنواره ملی قرابیه و نمایشگاه توانمندی و معرفی سوغات آذربایجان که با حضور برندهای مطرح ملی و بین المللی برگزار می شود، گفت: تبریز پایتخت شیرینی و شکلات با کیفیت، طمعی جهانی و قیمتی مناسب است و در بحث صادرات جز فرصت های ویژه استان محسوب می شود. 
وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه سه روز متوالی برگزار می شود، افزود: تبریز در این چند روز میزبان برجسته ترین و نام آورترین قنادان کشور خواهد بود و این رویداد یک پدیده ملی و افتخاری برای آذربایجان شرقی است. 
وی اضافه کرد: این رویداد گردشگری، اقتصادی و فرهنگی قطعا در توسعه اقتصاد و تثبیت کسب و کارهای کوچک مبتنی بر این حوزه تاثیر گذار خواهد بود. 
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه در بازار کشورهای اطراف فرصت های بسیاری برای صادرات حوزه قنادی مطرح است، گفت:طعم شیرینی های تبریز در سطح ملی و بین المللی مطرح است و این رویداد یک حرکت اقتصادی است که به بهترین نحو ظرفیت های استان در حوزه شیرینی، شکلات و قنادی را نمایش می گذارد. 
وی با بیان اینکه تبریز، با سابقه ای هزار ساله در عرصه تجارت، شهری حامی تولید و کسب و کار بوده و هست، ادامه داد: در این شهر اقتصاد، بر پایه تولید درون زا و تجارت است پس اشتغال مبتنی بر توامندی های بومی نیز باید احیا شود تا ظرفیت هایی که مغفول واقع شده اند نیز شناسایی شوند و این مزیت های رشته های صنعتی تبدیل به یک گفتمان شود. 
وی اضافه کرد: تبریز می تواند شهر فرصت ها، جشنواره ها و سرمایه گذاری باشد. 
پرنیان ضمن دعوت از مردم تبریز برای حضور در نمایشگاه توانمندی و معرفی سوغات آذربایجان با حضور برند های مطرح ملی و بین المللی، گفت: امیدواریم همه به عنوان پدیده ای ناب از این رویداد استقبال کنند، قطعا حضور پرشور در این رویداد تشویق و ترغیب فعالان این صنف زحمت کش را به همراه خواهد داشت.


قرابیه سنت آذربایجان است
این گزارش می افزاید، ناصر کریمی، رئیس اتحادیه قنادان تبریز در این نشست خبری با بیان اینکه نمایشگاه توانمندی و معرفی سوغات آذربایجان با حضور برند های مطرح ملی و بین المللی و رؤسای اتحادیه قنادان استان ها و مهمانانی خارج از کشور با محوریت ثبت ملی قرابیه در مرکز همایش های بین المللی خاوران تبریز برگزار می شود، گفت: در این فستیوال دموی آموزشی رایگان توسط شف های بین المللی، نمایش آثار کیک های تجسمی استادان ایران به همراه جشن ثبت ملی شیرینی قرابیه از 21 لغایت 23 تیر برپا می شود. 
وی افزود: در روند ثبت ملی قرابیه به عنوان شیرینی تبریز یک سال، تلاش کردیم، قرابیه،سنت آذربایجان است و یکی از اهداف  برگزارب جشنواره ماندگاری این اتفاق مهم در تاریخ تبریز و استان است. 
وی با بیان اینکه میزبان رئسای اتحادیه قنادان کشور و ۱۵۰ مهمان  کشور خواهیم بود، ادامه داد: آشپز های خارجی نیز دموی اموزشی در امفی تئاتر سالن همایش های خاوران  اجرا خواهند کرد. 
وی با تاکید بر اینکه تبریز، مهد شیرینی ایران است، اضافه کرد: همزمان با جشنواره ملی قرابیه و نمایشگاه توانمندی و معرفی سوغات آذربایجان با حضور برند های مطرح ملی و بین المللی ، نشست چهارمین دوره روئسای اتحادیه قنادان کشور نیز در تبریز برگزار می شود و تور تبریز گردی برای مهمانان خواهیم داشت.
انتهای پیام/
تبریز، مهد صنعت شیرینی و شکلات کشور/ قرابیه سنت آذربایجان است  گلناز پورنامی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار