به ریاست آیت الله آملی لاریجانی؛

سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه در مجمع تشخیص مصلحت بررسی شد

1401/04/20 - 16:00 - کد خبر: 68195 نسخه چاپی

نصر: مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسه‌ای فوق العاده که به ریاست آیت‌الله آملی لاریجانی و با حضور روسای قوای مقننه و قضاییه، رئیس سازمان برنامه و بودجه، معاون بانک مرکزی، رئیس مرکز پژوهش های مجلس و دبیر و اعضای مجمع برگزار شد، به بحث و بررسی پیرامون بررسی سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه کشور پرداخت.

به گزارش نصر، اعضای مجمع با بررسی پیشنهاد کمیسیون مشترک تدوین سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه، تحکیم و تقویت استقلال و اقتدار بانک مرکزی و تمرکز سیاستگذاری پولی، ارزی و نظارتی در این بانک و تقویت نظارت بر بانک‌ها را به تصویب  رساندند. اعضای مجمع همچنین مقرر کردند روش‌های تامین مالی بانک‌ها، دولت و بازار سرمایه بروزرسانی و اصلاح شود.
بر اساس این گزارش، در موضوع تعیین سقف تسهیلات، اعضای مجمع تصویب کردند که سقف تسهیلات تکلیفی توسط بانک مرکزی تعیین شود و اعطای هرگونه تسهیلات و خط اعتباری به شبکه بانکی و بخش دولتی صرفاً با توثیق اوراق معتبر مالی دولت و سایر وثایق نقد شونده توسط بانک‌ها و دولت به تشخیص بانک مرکزی صورت پذیرد.
ادامه مباحث مربوط به اصلاح قوانین و مقررات نظام بانکی در برنامه هفتم توسعه در جلسه آتی مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
انتهای پیام/
سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه در مجمع تشخیص مصلحت بررسی شد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار