معاون اول رئیس‌جمهور؛

دو مصوبه هیأت وزیران را برای اجرا ابلاغ شد

1401/04/20 - 15:12 - کد خبر: 68183 نسخه چاپی

نصر: معاون اول رئیس‌جمهور دو مصوبه مجوز موافقتنامه همکاری در زمینه حفظ نباتات و قرنطینه گیاهی بین ایران و آفریقای جنوبی و تخصیص اعتبار برای جبران خسارت زلزله در هرمزگان را ابلاغ کرد.

به گزارش نصر، هیأت وزیران در جلسه ۱۵ تیر ۱۴۰۱، با پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر صدور مجوز برای مذاکره، پاراف و امضای موقت موافقتنامه همکاری بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آفریقای جنوبی در زمینه حفظ نباتات و قرنطینه گیاهی موافقت کرد.
براساس این مصوبه وزرات جهاد کشاورزی مجاز است با هماهنگی معاون حقوقی رئیس جمهور (امور توافق‌های بین‌المللی) و وزارت امور خارجه نسبت به مذاکره، پیش امضا (پاراف) و امضای موقت موافقت نامه همکاری در زمینه حفظ نباتات و قرنطینه گیاهی بین ایران و آفریقای جنوبی در چارجوب متن نمونه موضوع نامه شماره ۳۱۸۵۱ مورخ ۱۳۸۵/۰۳/۳۰ معاونت حقوقی رئیس جمهور اقدام و مراحل قانونی را تصویب نهایی پیگیری کند.
براساس این گزارش، معاون اول رئیس‌جمهور همچنین مصویه ۱۲ تیر ۱۴۰۱ هیأت وزیران در خصوص تخصیص اعتبار برای جبران خسارت ناشی از زلزله به استان هرمزگان  را برای اجرا ابلاغ کرد.
هیأت وزیران تا مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه‌ای و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای به منظور جبران خسارات ناشی از وقوع زلزله در استان هرمزگان اختصاص داد.
دولت همچنین وزارت کشور را موظف کرد ضمن نظارت فنی و اجرایی بر روند انجام کار و فعالیت، گزارش عملکرد اعتبارات فوق را هر سه ماه به سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال کند.
انتهای پیام/
دو مصوبه هیأت وزیران را برای اجرا ابلاغ شد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار