رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل؛

تمام قطعات راه آهن اردبیل-میانه فعال است/ مشکلی برای تامین اعتبار نداریم

1401/04/20 - 14:12 - کد خبر: 68177 نسخه چاپی

نصر: رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل با بیان اینکه طی سال‌های اخیر هشت هزار میلیارد ریال به راه آهن اردبیل-میانه اختصاص یافته است، گفت: تمام قطعات پروژه راه آهن اردبیل-میانه فعال است و تلاش می‌کنیم با تخصیص به موقع اعتبارات، این پروژه در زمان مقرر به اتمام برسد.

به گزارش نصر، داود شایقی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: طی سال‌های اخیر هشت هزار میلیارد ریال اعتبار برای راه آهن اردبیل- میانه اختصاص یافته است.
وی افزود: عملیات اجرایی طرح راه‌آهن اردبیل- میانه را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: تمام قطعات این پروژه فعال بوده و مشکلی در تامین اعتبار این پروژه وجود ندارد و تلاش بر این است با تخصیص بموقع اعتبارات این پروژه در زمان مقرر به اتمام برسد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل همچنین درباره اعتبارت بزرگراهی استان اظهار کرد: برای چهاربانده کردن راه های مواصلاتی استان در مجموع هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.
وی تکمیل شبکه سدها و آبگیری سد عمارت و گیوی و پایاب سد خدافرین را یادآور شد و گفت: برای پروژه‌های زیرساختی نظیر شهرک‌های گلخانه ای استان هم منابع اعتباری خوبی در نظر گرفته شده است.
شایقی با اشاره به پروژه‌های پیشران در استان اردبیل افزود: ۲۷ هزار میلیارد ریال اعتبار برای این پروژه‌ها شامل آبرسانی روستایی، عشایری، تکمیل طرح‌های فاضلاب و آبرسانی به شهرها هزینه شده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل ادامه داد: در مجموع ۳۸ هزار میلیارد ریال اعتبارات عمرانی از ردیف‌های ملی، سفر رئیس جمهور و ملی استانی شده جذب شده تا شرایط مطلوبی در روند اجرای پروژه‌ها ایجاد شود.
شایقی با اشاره به تحقق مصوبات سفر رئیس جمهور به اردبیل افزود: از ۱۸۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در سفر رئیس جمهور به استان‌ها، منابع اعتباری نقدی کمتری به اردبیل دریافت شده است.
وی بیان کرد: استان اردبیل با جذب ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نقدی به غیر از ماده ۵۶ توانسته ۲ برابر سایر استان‌ها منابع نقدی جذب کند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل گفت: مجلس مهلت جذب اعتبارات سال ۱۴۰۰ را آخر شهریور ماه امسال اعلام کرده تا مدیران دستگاه های اجرایی جذب ۱۰۰ درصدی اعتبارات را در سال ۱۴۰۰ انجام دهند.
شایقی حمایت از طرح‌های دانش بنیان در استان را یادآور شد و گفت: حمایت از طرح‌های دانش بنیان، توجه به طرح‌های اشتغالزا و تحول آفرین صنعتی، تکمیل طرح‌ها با پیشرفت ۷۰ درصد متناسب با برنامه آمایش سرزمینی از رویکردهای بودجه‌ای ۱۴۰۱ است.
انتهای پیام/
تمام قطعات راه آهن اردبیل-میانه فعال است/ مشکلی برای تامین اعتبار نداریم خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار