در سفر به شهر مراغه؛

وزیر علوم، ساختمان دانشکده علوم پایه دانشگاه مراغه را افتتاح کرد

1401/04/19 - 18:16 - کد خبر: 68094 نسخه چاپی

نصر: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برای افتتاح ساختمان علوم پایه و بازدید از پروژه‌های در دست احداث دانشگاه مراغه صبح امروز به این شهر سفر کرد.

به گزارش نصر، محمدعلی زلفی‌گل در بدو ورود به شهر مراغه، با حضور در مزار شهدای گمنام به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد و سپس کلنگ ساخت خوابگاه و سرای دانشجویان متاهل را در این دانشگاه بر زمین زد. بازدید از نمایشگاه آثار و دستاوردهای علمی، پژوهشی، عمرانی، رفاهی و فرهنگی از دیگر برنامه‌های وزیر علوم در این دانشگاه بود که طی آن در جریان آخرین دستاوردها و افتخارات دانشگاه مراغه در زمینه‌های علمی و پژوهشی و فرهنگی قرار گرفت. 
وزیر علوم در این بازدید به وجود اساتید با ویژگی‌های منحصر به فرد علمی و پژوهشی از جمله چاپ ۳ مقاله مروری در نشریه علمی با ضریب تاثیر ۷۰ توسط یکی از اساتید این دانشگاه اشاره کرد و گفت: شاخص‌های علمی در توسعه دانشگاه مراغه مؤثر است. 
وی در ادامه سفر خود در جلسه شورای این دانشگاه، گفت: دانشگاه مراغه، آینده‌دار است. در این دانشگاه، نخبگانی هستند که کم نظیرند. این دانشگاه دانشگاهی است که اطمینان دارم به دلیل وجود اساتید نخبه و تلاشگر در آینده در سپهر علم ایران و جهان، می‌درخشد. 
زلفی‌گل با اشاره به انتشار یک مقاله از یکی از اعضای هیئت علمی در نشریه مهم و متعبر "نیچر"، افزود: خیلی از اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها این ویژگی و امتیاز را ندارند. نگاه وزارت علوم هم به احترام حضور این نخبگان در این دانشگاه، نگاه ویژه است. 
زلفی‌گل با بیان اینکه در سال‌های گذشته انتخاب اساتید به درستی انجام شده است، گفت: هرم این دانشگاه، ویژه است. سلف سرویس مکمل را در پروژه‌های ۵۰ درصدی قرار می‌دهیم. در خصوص تاسیس پردیس علم و فناوری، بعد از توسعه مرکز رشد، مجوز تاسیس پردیس را در اولویت قرار خواهیم داد.
وی با اشاره به حفظ انگیزه پژوهش در اساتیدی که به مرتبه استادی نائل می شوند، گفت: ۶۰ پایه تشویقی در ۱۲ آیتم از جمله آموزشی، مرجعیت علمی، مفاخر علمی و فرهنگی پیش‌بینی کرده‌ایم. 
وزیر علوم تحقیقات و فناوری پس از این جلسه، ساختمان دانشکده علوم پایه و مرکز رشد در پردیس دانشگاه مراغه را افتتاح کرد. 
هاشم داداش پور، معاون وزیر و رییس سازمان دانشجویان؛ دکتر صفر نصراله‌زاده، رییس دانشگاه تبریز؛ دکتر محمدعلی کی‌نژاد، رییس دانشگاه هنر اسلامی تبریز؛ دکتر مسعود گنجی، رئیس صندوق رفاه دانشجویان و دکتر ندا شفیعی، مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم در این برنامه دکتر زلفی‌گل را همراهی کردند.
انتهای پیام/
وزیر علوم، ساختمان دانشکده علوم پایه دانشگاه مراغه را افتتاح کرد خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار