در خطبه‌های نماز عید قربان تبریز مطرح شد:

ساختار اقتصاد معیوب است/ضرورت اجرای دقیق طرح مردمی سازی یارانه‌ها

1401/04/19 - 11:12 - کد خبر: 68081 نسخه چاپی

نصر: امام جمعه تبریز با بیان اینکه ساختار اقتصاد ایران معیوب است، گفت: همه از گرانی گلایه دارند اما این گرانی‌ها عوامل داخلی و خارجی دارد.

به گزارش نصر، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم صبح امروز در خطبه‌های نماز عید قربان در محل مصلی امام خمینی (ره) تبریز گفت: قربان یکی از اعیاد بزرگ مسلمانان است و این روز تاریخی از بزرگترین روزها نزد خداست.
وی با اشاره به سنت ذبح قربانی افزود: فلسفه ذبح قربانی، ذبح هوا و هوس و نفس حیوانی انسان است.
امام جمعه تبریز در ادامه با گرامیداشت عید غدیر خم و تبیین عظمت این روز، گفت: برنامه‌های غدیر به صورت مردمی و در مساجد و محلات برگزار شود.
وی با اشاره به گرانی‌های موجود گفت: همه از گرانی گلایه دارند اما این گرانی‌ها عوامل داخلی و خارجی دارد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی به تشریح عوامل خارجیِ تأثیرگذار بر اقتصاد کشور و گرانی پرداخته و بیان داشت: تحریم ظالمانه استکبار جهانی، آثار و تبعات بر جای مانده از کرونا، کمبود کالاهای اساسی متأثر از خشکسالی، برنامه‌ریزی و توطئه دشمن برای اخلال در بازار ارز، کالا و طلا از جمله عوامل بر اقتصاد است.
حجت الاسلام آل هاشم به عوامل داخلی گرانی‌ها نیز اشاره کرده و گفت: ساختار اقتصاد ایران معیوب است و باید اصلاح شود.
وی ادامه داد: کم کاری و سیاست‌های غلط اقتصادی در گذشته و گرانی‌های مرسوم اول سال از دیگر عوامل داخلی مؤثر بر اقتصاد است.
خطیب نماز عید قربان تبریز اظهار داشت: جراحی اقتصادی دولت برای مردمی سازی یارانه نیز در ایجاد گرانی تأثیر دارد گرچه آینده این طرح مثبت است.
وی اضافه کرد: فعالیت عوامل نفوذی در بدنه دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی، ضعف دولت در سیاست گذاری و برنامه ریزی و ضعف در اجرا و ضعف در نظارت از دیگر عوامل داخلی در گرانی‌ها است.
امام جمعه تبریز با انتقاد از ضعف در نظارت گفت: دستگاه‌های نظارتی به وظایف خود در برابر گرانی عمل کنند.
وی گفت: افزایش بی رویه قیمت کالا بر سایر خدمات ارزنده سایه انداخته است باعث شده شیرینی خدمات دولت آیت الله رئیسی به چشم نیاید.
حجت الاسلام آل هاشم به خدمات ۸ ماهه دولت اشاره کرده و گفت: توفیق دولت در کنترل کرونا، کاهش نقدینگی و صفر شدن استقراض از بانک مرکزی، فعال شدن دیپلماسی اقتصادی کشور در سطح بالا، بیمه شدن ۵۰۰۰ نفر از محرومین، حضور رئیس‌جمهور و مسئولین بین مردم کارهای بزرگی است که دولت آیت الله رئیسی انجام داده است.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در پایان گفت: برخی جریانات سیاسی داخلی نیز به ناکارآمد نمایی کمک می‌کنند.
انتهای پیام/
ساختار اقتصاد معیوب است/ضرورت اجرای دقیق طرح مردمی سازی یارانه‌ها خبرگزاری مهر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار