لیگ ملت های والیبال؛

صعود مقتدرانه والیبال ایران به فینال/ صربستان در هم کوبیده شد!

1401/04/18 - 21:38 - کد خبر: 68074 نسخه چاپی

نصر: تیم ملی والیبال ایران با پیروزی مقتدرانه مقابل صربستان راهی مرحله نهایی لیگ ملت ها شد.

به گزارش نصر، تیم ملی والیبال ایران در آخرین بازی خود در مرحله گروهی لیگ ملت های والیبال به مصاف صربستان رفت و با اقتدار کامل در سه دست پیاپی و با امتیازهای 35-33، 25-21 و 25-12 به برتری رسید. شاگردان عطایی با این نمایش درخشان صعود خود به مرحله نهایی رقابت ها را قطعی کردند.
ایران این دیدار را با ترکیب میلاد عبادی‌پور، امیرحسین اسفندیار، مهدی جلوه، محمدطاهر وادی، امین اسماعیل‌نژاد، امیرحسین توخته و محمدرضا حضرت‌پور آغاز کرد. دو دست نخست این بازی 35-33 و 25-21 به سود ایران رقم خورد.
در تیم صربستان که هدایت آن را ایگور کولاکوویچ سرمربی سابق ایران بر عهده داشت، نفرات اصلی نظیر لسیناج، یووویچ، آتاناسیجویچ، پریچ و پودراسکانین به میدان رفتند.
 

دست اول: 35-33 ایران
در دست اول صربستان در امتیازات ابتدایی پیش افتاد. بی دقتی عبادی پور در حملات که دو آبشار به اوت زد و دریافت های نامطمئن اسفندیار باعث این برتری شد. در ادامه ایران در امتیاز 12 بازی را مساوی کرد و این تساوی تا امتیاز 15 پیش رفت تا این که با سرویس های خوب جلوه ایران 17-15 پیش افتاد اما صرب ها پا پس نکشیدند و باز هم امتیازها را مساوی کردند و پیش رفتند. در نهایت این دست طولانی تا امتیاز 33 مساوی پیش رفت که با حمله موفق و سرویس خوب عبادی پور ایران 35 بر 33 پیروز شد.
 

دست دوم: 25-21 ایران
در دست دوم ایران با دفاع خوب روی تور و سرویس های هوشمندانه 10-5 پیش افتاد. در ادامه برتری 12-6 تیم ها را به استراحت قانونی فرستاد. تاکتیک صرب ها برای ارسال تمام سرویس ها روی دست اسفندیار بر خلاف دست اول جواب نمی داد و برتری ایران با آبشارهای خوب اسماعیل نژاد ادامه یافت. مصدومیت عبادی پور و تعویض او روحیه ایران را تضعیف و صربستان اختلاف را از 6 به 2 کاهش داد تا نتیجه 18-16 شود. در ادامه ایران بدون عبادی پور کاملا هم از نظر فنی و هم از نظر روانی بهم ریخته بود اما با بازگشت میلاد به زمین ایران به هر سختی بود توانست اختلاف امتیاز اندک باقی مانده را حفظ و در نهایت 25-21 به برتری برسد. امتیاز پایانی همانند دست اول با سرویس خوب کاپیتان تیم ملی حاصل شد.


دست سوم:  25-12 ایران
در دست سوم صربستان با حمله و دفاع روی تور دو امتیاز پیاپی گرفت. اما ایران خیلی زود با یک حمله و دفاع کار را به تساوی کشاند. در ادامه ایران با سرویس های دیدنی اسفندیار و کار خوب تیمی 9-5 و سپس 12-6 پیش افتاد و دو تیم استراحت قانونی را پشت سر گذاشتند. صرب ها که چیزی برای از دست دادن نداشتند با کنار گذاشتن احتیاط دست به آب و آتش زد و توانست کمی اختلاف را کم کند و بازی 14 -10 شد. عطایی شاگردانش را ترغیب به جدی گرفتن بازی می کرد و ایران دوباره اختلاف را در امتیاز 18 -10 به هشت رساند. در ادامه صرب ها بدون روحیه و با انگیزه کم بازی را دنبال کردند و اختلاف دو رقمی شد. این دست در نهایت 25 بر 12 به سود ایران رقم خورد.
 انتهای پیام/
صعود مقتدرانه والیبال ایران به فینال/ صربستان در هم کوبیده شد! نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار