رئیس سازمان امور دانشجویان:

ایران جزو ۱۵ کشور موفق جهان در جذب دانشجویان بین المللی

1401/04/18 - 15:49 - کد خبر: 68038 نسخه چاپی

نصر: رئیس سازمان امور دانشجویان از ایران به عنوان پانزده کشور موفق در جذب دانشجویان بین‌الملل در جهان نام برد و افزود: ما از ۱۱۰ کشور جهان یکصد هزار دانشجوی بین‌الملل داریم.

به گزارش نصر، هاشم داداش پور در مراسم افتتاحیه جشنواره بین‌المللی فرهنگ ملل دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی «ره» قزوین و در جمع دانشجویان بین‌الملل و مدیران و مسئولان گفت: استکبار جهانی و جریان فکری حاکم با هجوم فرهنگی، افراد و ملل را هدف قرار داده و تکثر فرهنگی را در جهان مردود می‌داند و فرهنگ جهانی‌سازی را غالب و با تلاش زیاد به ملل جهان معرفی می‌کند.
معاون وزیر علوم اظهار کرد: جهانی‌سازی فرهنگی به دنبال آن است تا هویت فرهنگی را از مبانی اصلی و ملی و قومی خود خارج و تحت تأثیر هویت‌های فرهنگی دیگر به زیر سلطه و در سایه یک هویت فرهنگی واحد در آورد.
داداش پور هدف از برپایی جشنواره بین‌المللی فرهنگ ملل را آشنایی دانشجویان بین‌الملل از فرهنگ غنی ایران و تمام کشورهایی که در ایران دانشجو دارند، دانست و خاطر نشان ساخت: ما باور به حفظ استقلال فرهنگ‌ها و تنوع فرهنگی داریم و امیدواریم از کثرت فرهنگ‌ها به وحدت میان ملت‌ها و صلح پایدار و افزایش تعاملات فرهنگی، اجتماعی دست یابیم و با این تنوع فرهنگی به یک همدلی برسیم که همدلی از همزبانی بهتر است.
رئیس سازمان امور دانشجویان به جابجایی شش میلیون دانشجو در سراسر دنیا اشاره کرد و گفت: این میزان تا ده سال آینده به ۱۰ میلیون افزایش قابل پیش‌بینی است و امروزه کشور و دانشگاهی موفق خواهد بود که بتواند بیشترین جذب دانشجو را به خود اختصاص دهد و از این پتانسیل به خوبی بهره‌مند گردد.
معاون وزیر علوم بخش اعظمی از جمعیت دانشجویی که در حال جابجایی هستند را از کشورهای منطقه و اسلامی عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد با تلاش‌هایی که در سازمان امور دانشجویان در حال انجام است بتوانیم در چند سال آینده در جذب این ظرفیت عظیم دانشجویان اسلامی گام‌های بلندی برداریم و با تشریک مساعی با این کشورها از واگرایی کشورهای اسلامی به همگرایی نیل پیدا کنیم.
وی از ایران به عنوان پانزده کشور موفق در جذب دانشجویان بین‌الملل در جهان نام برد و افزود: ما از ۱۱۰ کشور جهان یکصد هزار دانشجوی بین‌الملل داریم که نود درصد آنان از دو کشور عراق و افغانستان و ده درصد از سایر کشورها هستند و این ترکیب چندان مورد رضایت ما نیست و با افزایش رایزنی‌های علمی در جهان و با دیپلماسی علمی، فرهنگی و سیاسی که در حال وقوع است، به دنبال جذب دانشجویان از همه نقاط جهان از بعد کمی و کیفی هستیم.
داداش‌پور در پایان از دانشجویان شرکت‌کننده در این جشنواره خواست به عنوان سفیران فرهنگی ایران بتوانند در تعاملات علمی و جذب دانشجویان همکاری کنند و بعد از فارغ التحصیلی رشته ارتباط خود را قطع ننمایند و همچنین از فرصت جشنواره فرهنگ ملل در آشنایی با فرهنگ ایران استفاده کرده و این شناخت را در کشورشان بازتاب دهند.
گفتنی است؛ این جشنواره به مدت سه روز از شنبه ۱۸ تیر ماه با حضور ۱۸۰۰ دانشجو از ۳۲ دانشگاه و ۲۱ ملیت در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی «ره» قزوین در حال برگزاری است و نمایشگاهی نیز در حاشیه جشنواره برپا شده است و دانشجویان به معرفی فرهنگ کشور خود می‌پردازند که با استقبال زیادی روبه‌رو شده است.
انتهای پیام/
ایران جزو ۱۵ کشور موفق جهان در جذب دانشجویان بین المللی خبرگزاری مهر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار